ارتش آمریکا: روسیه جدی ترین تهدید برای آمریکا در فضاست

به گزارش تا بینهایت، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا معتقد است که روسیه، چین و حتی کره شمالی و ایران تهدیدات بالقوه برای آمریکا در عرصه فضا هستند و روسیه جدی ترین تهدید برای منافع نظامی-فضایی این کشور بشمار می رود.

ارتش آمریکا: روسیه جدی ترین تهدید برای آمریکا در فضاست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره روابط بین الملل، گفت که روسیه جدی ترین تهدید برای نیروهای آمریکایی مستقر در فضا به شمار می رود.

وی گفت: در سال های 1990 زمانی که ما تجهیزات قابل توجهی در فضا مستقر کردیم، تصور می کردیم که در این زمینه هیچ رقیبی در فضا نخواهیم داشت. ولی در حال حاضر از جمله تهدیدات بالقوه برای آمریکا در این عرصه روسیه، چین و حتی کره شمالی و ایران هستند.

این ژنرال آمریکایی اضافه کرد: تهدیدات واقعی برای تجهیزات نظامی مستقر شده آمریکا در فضا وجود دارد. در این رابطه جدی ترین تهدید برای منافع نظامی و فضایی ما که به فضا مربوط شده و رابطه گسترده ای با آن دارد، روسیه است.

پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به مناسبت آغاز رسمی فرماندهی فضایی آمریکا، فضا را فضا را عرصه بعدی برای اقدامات نظامی این کشور نامید.

در روسیه اعلام شده که ایالات متحده بدین ترتیب قصد نظامی کردن فضا و ایجاد شرایط لازم برای استفاده از فضا در رسیدن به اهداف نظامی خود را دارد و در چنین شرایطی مسکو مجبور است به تهدیدات احتمالی در این زمینه به صورت آینه ای و غیرمتقارن پاسخ دهد.

در حال حاضر توافقات بین المللی موجود استقرار هر نوع سلاح کشتار جمعی در فضا را ممنوع کرده ، البته هنوز هیچ یک از کشورهای جهان به طور رسمی چنین سلاح هایی را در فضا مستقر نکرده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 323

به "ارتش آمریکا: روسیه جدی ترین تهدید برای آمریکا در فضاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش آمریکا: روسیه جدی ترین تهدید برای آمریکا در فضاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید