ارواح اوزارک؛ بهشتی در محاصرۀ ارواح

به گزارش تا بینهایت، بعد از یک جنگ داخلی خشونت بار، دکتر جوان و سیاهپوستی به نام جیمز مک کیون (با بازی توماس هابسون) به وسیله عمویش دعوت می گردد که در کنار آن ها در روستایی آرام و دور از هیاهو در کوهستان های اوزارک در استان آرکانزاس زندگی کند.

ارواح اوزارک؛ بهشتی در محاصرۀ ارواح

به گزارش خبرنگاران؛ اما وقتی جیمز به آنجا می رسد کم کم می فهمد که اهالی این روستا که در ظاهر مثل یک بهشت رویایی است، در واقع راز های زیادی را پنهان نموده اند که قدم گذاشتن در قلمرو آن راز ها می تواند بسیار خطرناک باشد.

جیمز قبل از رسیدن به روستا در جنگل با اتفاق عجیبی رو به رو می گردد. یک سارق سفیدپوست به جیمز حمله می نماید، اما قبل از اینکه آسیبی به او بزند، یک جور مه قرمز رنگ فضا را پر می نماید. از دل این مه موجود عجیبی بیرون می آید و سارق را با خودش می برد.

جیمز که از این اتفاق نگران و آشفته شده، وقتی به روستا می رسد همه چیز را شاد و آرام می بیند. در روستا هیچ اثری از نژادپرستی نیست. هیچ نابرابری و تبعیضی هم در کار نیست. هر کسی برای خودش شغل و خانه دارد و هیچ کس هم نگاه بدی به این دکتر سیاهپوست ندارد.

اما مردم روستا یک اعتقاد عجیب دارند. آن ها معتقدند ارواحی در جنگل های اطراف زندگی می نمایند که آدم هایی را که شب بیرون از دیوار های روستا باشند شکار می نمایند. به اعتقاد مردم روستا این ارواح در عین حال از مردم روستا در برابر بیگانگان و متجاوزان حفاظت می نمایند.

مت گلس و جوردن وین (کارگردان های فیلم) در ایجاد حال و هوای خاص و فضاسازی وهم انگیز بسیار پیروز عمل نموده اند. منظرۀ روستا که با لامپ های گازی در شب روشن می گردد بسیار زیباست. حتی یک سری اشارات علمی تخیلی هم در فیلم هست که مجذوب کنندهیت بیشتری به آن می بخشند.

شخصیت های فیلم از دیوید آرکت در نقش لباس فروش وراج گرفته تا تیم بلیک نلسون در نقش صاحب کافه، همگی دوست داشتنی و مجذوب کننده هستند. فرایند توسعه شخصیت های فیلم پخته و باورپذیر است و بازی ها درخشان و قوی هستند. داستان و صحنه پردازی فیلم کاملا خلاقانه و اصیل است و هر چیزی که برای شکل گرفتن یک فیلم به یاد ماندنی و اثر گذار ضروری است را در اینجا می گردد دید.

ریتم فیلم بسیار تند است و این گاهی باعث می گردد که دقیقا متوجه نشویم که فلان اتفاق چطور رخ داد و گره گشایی های داستان کمی بیش از حد ساده و سریع هستند. در واقع از این فضاسازی ای که در فیلم رخ داده شاید می شد بهتر از این ها استفاده کرد. اما با اینحال این ها ایراداتی نیست که این فیلم را از درخشش انداخته باشد. ارواح اوزارک فیلمی کاملا تماشایی است که دنیای مخصوص خودش را ساخته و داستان پرکششی را روایت می نماید.

  • کارگردانان: مت گلس (Matt Glass)، جوردن وین (Jordan Wayne)
  • فیلمنامه نویس: شان آنتونی دیویس (Sean Anthony Davis)
  • بازیگران: توماس هابسون (Thomas Hobson)، فیل موریس (Phil Morris)، تارا پری (Tara Perry) و دیگران
منبع: فرارو
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2012

به "ارواح اوزارک؛ بهشتی در محاصرۀ ارواح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارواح اوزارک؛ بهشتی در محاصرۀ ارواح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید