اولین نمایش آخرین لامبورگینی اونتادور

به گزارش تا بینهایت، پس از اعلام رسمی خاتمه یافتن تولید خودروی افسانه ای لامبورگینی اونتادور از طریق این شرکت، شایعات خبرنگارانانی درباره این خودرو که Lamborghini Aventador Ultimae منتشر شد، اما روز جمعه 12 نوامبر (21 آبان ماه) فیلمی کوتاه از این خودرو به اشتراک گذاشته شد که نخستین حضور این آخرین اونتادور در انظار عموم محسوب می شود.

اولین نمایش آخرین لامبورگینی اونتادور

به گزارش خبرنگاران، این فیلم که کمتر از 3 دقیقه به طول می انجامد نسخه ای تازه از مدل اونتادور محسوب می شود که قرار است خط پایانی بر این مدل بکشد. شاید برای بسیاری اهمیت این موضوع چندان روشن نباشد، اما باید گفت که این آخرین لامبورگینی V12 خواهد بود که خیابان ها را پیشرانه قدرتمند خود، درخواهد نوردید. در واقع این یک لامبورگینی اونتادور آلتیمیت است، آخرین نسخه از خانواده افسانه ای اونتادور که برای اولین بار، یک دهه پیش عرضه شد.

اهمیت این خودرو فقط بخاطر آخرین اونتادور بودن نیز نیست، بلکه این آخرین لامبورگینی اصیلی است که ما آن ها را با موتور های قدرتمند V12 می شناسیم. در واقع پس از این خودرو، هر مدل V12 لامبورگینی باید تن به اصلاحات تازه و یا ترکیب با موتور های برقی برای برآورده کردن استاندارد های روزافزون آلایندگی در اروپا و سراسر جهان دهد. به این ترتیب، آنچه در اینجا می بینید، آغاز پایانی برای خودرو های مجهز به پیشرانه V12 تنفس طبیعی لامبورگینی است، میراثی که بیش از 50 سال پیش آغاز شد.

پیشرانه V12 تنفس طبیعی این خودرو، بر بدنه از طراحی با شکوه ایتالیایی سوار خواهد شد. این موتور 6.5 لیتری که با نام Aventador Ultimate LP 780-4 شناخته می شود، 780 متریک اسب بخار قدرت دارد. این میزان در شرایط استاندارد برابر با 769 اسب بخار یا 574 کیلووات است که آن را کمی قدرتمندتر از مدل اونتادور SVJ می کند. حداکثر گشتاور این موتور نیز 8500 دور در دقیقه است که می تواند این خودروی 3400 پوندی (1542 کیلوگرم) را در 2.8 ثانیه به سرعت 60 مایل (100 کیلومتر) در ساعت برساند و حداکثر سرعت 220 مایل در ساعت را به آن بدهد.

به گزارش خبرنگاران، در واقع آخرین اونتادور، عملکرد مدل SVJ را با نرمی بیشتری ارائه می دهد، اما همچنان به مانند هر لامبورگینی اونتادور، قدرتی دیوانه وار دارد. لامبورگینی قرار است تنها 350 کوپه آلتیمیت و 250 رودستر از این مدل را بسازد، بنابراین نسخه ای محدود و کمیاب خواهد بود پس بنشینید و به موسیقی پیشرانه V12 تنفس طبیعی این آخرین اونتادور گوش دهید.

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1884

به "اولین نمایش آخرین لامبورگینی اونتادور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین نمایش آخرین لامبورگینی اونتادور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید