تاکید پوتین بر توجه خاص روسیه به کشورهای آسه آن

به گزارش تا بینهایت، رئیس جمهوری روسیه امروز در نشست سران (آسه آن) در سنگاپور تاکید نمود، طرح اقدام برای توسعه همکاری ها در تمامی زمینه ها با کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا و رساندن آن به سطح مشارکت راهبردی با موفقیت در حال اجراست.

تاکید پوتین بر توجه خاص روسیه به کشورهای آسه آن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز، چهارشنبه در سخنرانی خود نشست سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) در سنگاپور خاطرنشان کرد که مسکو توجه بسیار زیادی به توسعه روابط با کشورهای این منطقه دارد.

پوتین یادآور شد که در ماه مه سال 2016 در بندر سوچی قطعنامه و طرح اقدام مشترکی به تصویب رسید که هدف از آن توسعه همکاری های روسیه و کشورهای آسه آن در سطح مشارکت راهبردی بود.

رئیس جمهوری روسیه اضافه کرد: طی دو سال گذشته ما به همراه یکدیگر توانستیم تا اقدامات بسیاری در رسیدن به این هدف انجام دهیم. گفت و گوهای سیاسی فعالتر از گذشته شده اند. دو طرف برخوردهای خود با مسائل و چالش های مهم در منطقه آسیا و اقیانوسیه را با یکدیگر هماهنگ می نمایند و در عین حال همکاری ها در زمینه مبارزه با تروریسم بین المللی، قاچاق مواد مخدر و جنایات سازمان یافته تقویت شده است.

ولادیمیر پوتین تاکید نمود که وزرای خارجه، وزرای دفاع و وزیران کشور روسیه و کشورهای آسه آن سالانه با یکدیگر نشست های داشته و همچنین مقامات پارلمانی روسی با همتایان خود در کشورهای جنوب شرق آسیا تماس های دائم دارند.

به گفته وی، دو طرف همچنین روابط مالی خود را توسعه بخشیده و در سرانجام سال گذشته حجم مبادلات بازرگانی روسیه با کشورهای این منطقه 35 درصد افزایش یافته و حجم کلی تبادل سرمایه گذاری بین دو طرف نیز به بیش از 25 میلیارد دلار رسیده است.

رئیس جمهوری روسیه اضافه کرد: طرح های مشترک نیز با موفقیت در حال تحقق هستند که تعداد آنها تقریبا 60 طرح در عرصه صنعتی، فناوری های عالی، انرژی، کشاورزی و مالی است.

پوتین در سرانجام با اشاره به سفرهای مرتب نمایندگان محافل تجاری-مالی کشورهای آسه آن به روسیه، آنها را دعوت کرد تا در سال 2019 در اجلاس بین المللی مالی پترزبورگ شرکت نموده و راه های توسعه هر چه بیشتر روابط فیمابین را آنالیز نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 259

به "تاکید پوتین بر توجه خاص روسیه به کشورهای آسه آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید پوتین بر توجه خاص روسیه به کشورهای آسه آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید