تراشه نو گلگسی واچ 4 پیشرفت بزرگی برای Wear OS است

به گزارش تا بینهایت، سامسونگ از چیپست تازه اگزینوس W920 که از آن در گلکسی واچ 4 استفاده خواهد شد، رونمایی کرد. این تراشه تازه اولین تراشه توسعه داده شده با فناوری 5 نانومتری برای دستگاه های پوشیدنی است. همچنین باید بگوییم که رونمایی از این تراشه تازه از طریق سامسونگ به این معنی است که این شرکت برای اولین بار بعد از رونمایی از نسخه اصلی و اولیه گلکسی واچ، تراشه به کار رفته در این ساعت هوشمند را به روزرسانی کرده است.

تراشه نو گلگسی واچ 4 پیشرفت بزرگی برای Wear OS است

چرا تراشه ی اگزینوس W920 دارای اهمیت بسیار بالایی است؟ در ابتدا باید بگوییم که این تراشه تازه سومین تراشه است که می تواند از سیستم عامل تازه Wear OS 3.0 پشتیبانی کند. علاوه بر این، این تراشه در مقایسه با تراشه 28 نانومتری کوالکام اسنپدراگون Wear 3100 که از آن در بیشتر پوشیدنی های هوشمند استفاده می شود، بسیار تازه تر است.

با توجه به این موضوع، باید بگوییم که اگر شما کسی هستید که سیستم عامل Wear OS را بر روی تراشه قدیمی کوالکام تجربه کرده اید، بعد از تجربه این سیستم عامل بر روی این تراشه تازه تفاوت رخ داده در انجام کار ها به دلیل قدرت این تراشه تازه را حس خواهید کرد.

همچنین باید بگوییم که تراشه تازه اگزینوس W920 در مقایسه با تراشه 12 نانومتری اسنپدراگون Wear 4100 Plus هم تراشه تازهتری محسوب می شود. برای اطلاع باید بگوییم که کوالکام در تراشه Wear 4100 Plus از هسته های پردازشی Cortex A53 در CPU این تراشه استفاده کرده است.

سامسونگ ادعا می کند که این تراشه تازه در مقایسه با تراشه اگزینوس 9110 که از آن در گلکسی واچ 3 استفاده شده است، دارای %20 قدرت بیشتری است. همچنین گویا توان گرافیکی این تراشه تازه 10 برابر بهتر از واحد گرافیکی Mali-G68 است.

تراشه اگزینوس W920 دارای پردازنده کم مصرف Cortex M55 است که تنها وظیفه این پردازنده انجام کار های مربوط به ویژگی نمایشگر همیشه روشن است. سامسونگ می گوید که در مقایسه با تراشه های قبلی، استفاده از این تراشه تازه مقدار انرژی لازم برای نمایشگر را هم کاهش می دهد.

نگاهی به ویژگی های ارتباطی تراشه اگزینوس W920 استفاده شده در گلکسی واچ 4 نشان می دهد که این تراشه دارای مودم برای پشتیبانی از فناوری ارتباطی 4G LTE و پشتیبانی از سیستم Global Navigation Satellite System (GNSS) برای سنجش سرعت، مسافت و تغییرات ارتفاع در هنگام انجام فعالیت در داخل ساختمان است.

روی هم رفته باید بگوییم که رونمایی از این تراشه خبر خوشی برای طرفداران ساعت های هوشمند دارای سیستم عامل Wear OS است زیرا در گذشته کاربران ساعت های هوشمند سامسونگ از کمبود قدرت پردازشی در این ساعت ها شکایت کرده بودند. در نهایت انتظار داریم که ترکیب قدرت پردازشی این تراشه تازه با سیستم عامل به روز شده باعث شود که ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 به دستگاه قدرتمندی تبدیل شود.

در نهایت انتظار می رود که سامسونگ از گلکسی واچ 4 در 11 آگوست (20 مرداد) با برگزاری مراسمی و در کنار گوشی های تازه تاشوی این شرکت رونمایی کند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1749

به "تراشه نو گلگسی واچ 4 پیشرفت بزرگی برای Wear OS است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشه نو گلگسی واچ 4 پیشرفت بزرگی برای Wear OS است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید