خبرنگاران بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم تا پایان فروردین به بهره برداری می رسد

به گزارش تا بینهایت، قم - خبرنگاران - استاندارقم گفت: بیمارستان امیرالمومنین (ع) تا پایان فروردین ماه جاری و پیش از آغاز ماه مبارک رمضان بهره برداری خواهد رسید.

خبرنگاران بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم تا پایان فروردین به بهره برداری می رسد

بهرام سرمست در حاشیه بازدید از بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) درگفت وگویی ضمن تقدیر از تلاش های کادر درمان به عنوان مدافعان سلامت قم گفت: از همان ابتدای شیوع کرونا در استان با تکمیل تمام ظرفیت های تخت های بیمارستانی ، پیگیری تکمیل و راه اندازی 2 بیمارستان مادر و امیرالمومنین (ع) قم دردستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تمام پرسنل بیمارستان امیرالمومنین (ع) از امروز کار خود را آغاز کردند، افزود: با موافقت دولت اعتبارات لازم برای تکمیل این بیمارستان در اختیار استان قرار گرفت تا در کنار سایر ظرفیت ها در مدار درمان قرار گیرد.

استاندارقم، ادامه داد: تلاش مجموعه استان براین بود که این بیمارستان نیمه فروردین ماه به بهره برداری برسد، اما به دلیل تعطیلی های رخ داده بهره برداری ازآن به تأخیر افتاده اما تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگاران، کلنگ احداث بیمارستان خیرساز امیرالمومنین(ع) سال 94 بر زمین زده شد و این مجموعه درمانی با 220 تخت، در 9 طبقه احداث شده است.

مرکز درمانی امیرالمومنین(ع) درمحوطه مجموعه بیمارستانی شهید بهشتی با 21 هزار مترمربع زیربنا احداث شده است، این بیمارستان دارای پد بالگرد بر روی بام برای انتقال مصدومان، بخش زنان، اعصاب و روان، جراحی، اطفال، ارتوپد، گوش و حلق و بینی، چشم و واحدهای پاراکلینیکی ازجمله تصویربرداری، سی تی اسکن، آزمایشگاه و داروخانه می باشد.

پیش از شیوع کرونا این بیمارستان بیش از 97 درصد پیشرفت فیزکی داشت که با توجه به آغاز با شیوع ویروس کووید19 و تکمیل ظرفیت تمام بیمارستان های قم، بهره برداری از این مرکز درمانی برای ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا در دستور کار قرار گرفت و در این راستا 600 میلیارد ریال توسط دولت به دانشگاه علوم پرشکی قم برای تکمیل این بیمارستان تخصیص یافت.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 911

به "خبرنگاران بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم تا پایان فروردین به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم تا پایان فروردین به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید