خبرنگاران سلامت حدود پنج هزار نوآموز پیش دبستانی در کردستان سنجش شد

به گزارش تا بینهایت، سنندج - خبرنگاران - رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: از آغاز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت تا به امروز سلامت چهار هزار و 887 نوآموزپیش دبستانی در استان سنجش شده است.

خبرنگاران سلامت حدود پنج هزار نوآموز پیش دبستانی در کردستان سنجش شد

خلیل رنجبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از این تعداد نوآموز ارزیابی شده در پایگاه های سنجش، 696 نفر ارجاع هوش شده، 87 نفرمشکوک به مشکل شنوایی، 293 نفرمشکوک به مشکل بینایی، 9 نفر دارای مسائل جسمی - حرکتی و تعداد نفر نیز ارجاع اتیسم شده اند.

وی اضافه نمود: این برنامه برای پنجمین سال در 2 مرحله و با هدف تشخیص به موقع اختلالات کودک و انجام بهینه و زودهنگام مداخلات توانبخشی برای تمام نوآموزان پیش دبستانی استان از آبان سال جاری آغاز شده است.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به نوبت گیری 6 هزار و 730 نوآموز پیش دبستانی درسامانه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی گفت:نوبت گیری در سامانه درشرایط کنونی بیماری کرونا با فاصله نیم ساعت انجام شده وهرپایگاه سنجش روزانه تعداد 20 نفر نوآموز را ارزیابی می کند.

وی یادآور شد: تمام موارد بهداشتی در پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مدنظر قرار گرفته و رعایت خواهدشد، لذا به والدین توصیه می شود در این مورد نگرانی نداشته باشند ودر صورت امکان یک والد همراه نوآموز به پایگاه ها مراجعه کند.

در سال تحصیلی 99 - 98 تعداد 27 هزار و 434 نفر نوآموز بدو ورورد به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان، مورد ارزیابی های اولیه و تخصصی قرار گرفته و به مدارس معرفی شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1429

به "خبرنگاران سلامت حدود پنج هزار نوآموز پیش دبستانی در کردستان سنجش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سلامت حدود پنج هزار نوآموز پیش دبستانی در کردستان سنجش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید