درخشش ساخته جدید رسول اف در برلینانه 2020

به گزارش تا بینهایت، خبرنگاران: فیلم شیطان وجود ندارد ساخته محمد رسول اف، کارگردان ایرانی از روز گذشته در جشنواره فیلم برلین 2020 به نمایش در آمده و مورد استقبال بسیاری از تماشاگران و منتقدین فیلم واقع شده است.

درخشش ساخته جدید رسول اف در برلینانه 2020

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

در ادامه بخشی از گزارش وبسایت رویترز درباره این فیلم و کارگردان آن را می خوانید:

حشمت پدری دلسوز و همسری مشوق و حامی است که با نجات گربه در محله شان، بچه های محل را خرسند می نماید - وی در عین حال مأمور باز کردن دریچه ای است که محکومین از آن سقوط نموده و به دار آویخته می شوند؛ و با آنکه چشمانش گاهی نگاهی وحشت زده را لو می دهند، سازش او باعث می گردد که وی راضی ترین کاراکتر از چهار کاراکتر اصلی فیلم شیطان وجود ندارد به کارگردانی محمد رسول اف گردد که روز آدینه در جشنواره فیلم برلین اکران شد.

این فیلم که به علت ممنوعیت فیلمسازی کارگردانش در ایران، بطور پنهانی فیلمبرداری شده، معما های اخلاقی را آنالیز می نماید و به بحث اعدام می پردازد.

سه کاراکتر دیگر فیلم که هر یک ستاره یک داستان اخلاقی متفاوت هستند، انتخاب های متفاوتی هنگام مواجهه به فرمان کشتن انجام می دهند، برخی از آن ها از دیگری شجاعترند، ولی هر انتخاب برای آن ها و عزیزانشان هزینه ای دارد.

باران، دختر رسول اف، نقش زن جوانی را بازی می نماید که در آلمان عظیم شده و برای اولین بار به دیدن اقوامش در ایران می آید.

رسول اف در ایران متولد شده و از جشنواره فیلم کن در سال 2017، با فیلم لرد برنده جایزه بخش نوعی نگاه شده است. طراحی صحنه، پنهان کاری در فیلمبرداری را لو می دهد: رویداد ها یا در فضا های تاریک و بسته دور از چشم های کنجکاو، رخ می دهند یا در چشم انداز های دورافتاده و سرسبز.

رسول اف می گوید که هر کدام از معما های اخلاقی فیلمش حاصل تجربه هستند. کاوه فرنام (تهیه کننده) می گوید که درس های این فیلم فراتر از ایران هستند: این فیلم درباره زیر سوال بردن چیز هایی در زندگی است که نمی خواهید آن ها را انجام دهید. برای بسیاری از مردم چنین انتخاب هایی خیلی سختتر هستند، ولی با این حال، هر روز و هر دقیقه باید این انتخاب ها را انجام دهیم، چه بگوییم نه و چه بگوییم آری.

منبع: reuters

منبع: برترین ها
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1037

به "درخشش ساخته جدید رسول اف در برلینانه 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش ساخته جدید رسول اف در برلینانه 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید