دوشنبه 4 شهریور ، کاهش قیمت نفت درپی افزایش خطر رکود

به گزارش تا بینهایت، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که تشدید تنش های تجاری آمریکا و چین، اعتماد به اقتصاد جهانی را متزلزل کرد کاهش یافت.

دوشنبه 4 شهریور ، کاهش قیمت نفت درپی افزایش خطر رکود

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آینده نفت برنت 63 سنت یا 1.1 درصد کاهش پیدا کرد و به 58 دلار و 71 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آینده نفت آمریکا با 68 سنت یا 1.3 درصد کاهش به 53 دلار و 49 سنت در هر بشکه رسید.

نگرانی ها نسبت به کندی رشد مالی با افزایش تنش های تجاری میان آمریکا و چین شدت گرفته است. وزارت بازرگانی چین هفته گذشته بیان کرد: روی 5078 کالای آمریکایی شامل نفت خام و محصولات کشاورزی مانند سویا و هواپیمای کوچک تعرفه پنج یا 10 درصدی وضع خواهد نمود.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، به تلافی این اقدام بیان کرد: به شرکت های آمریکایی دستور داده است به دنبال راه هایی برای تعطیل کردن فعالیت های خود در چین و فراوری محصولات شان در آمریکا باشند.

جفری هالی، تحلیلگر بازار در شرکت OANDA اظهار کرد: تنها موضوعی که می تواند ابرهای تیره را از روی بازارهای نفت کنار بزند مذاکرات آمریکا و چین و تصمیم دوجانبه آنها برای عقب گرد از مواضع اخیر خواهد بود.

براساس گزارش رویترز، شرکت های انرژی آمریکایی هفته گذشته شمار دکل های حفاری را به بیشترین میزان کاهش دادند و در نتیجه شمار دکل های حفاری نفت آمریکا با کاهش هزینه این شرکت ها، به پایین ترین میزان از ژانویه سال 2018 تاکنون رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 309

به "دوشنبه 4 شهریور ، کاهش قیمت نفت درپی افزایش خطر رکود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوشنبه 4 شهریور ، کاهش قیمت نفت درپی افزایش خطر رکود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید