مبارزه با بوی بد دهان در ماه رمضان

به گزارش تا بینهایت، بسیاری از افراد در ماه مبارک رمضان ممکن است با مشکل بوی بد دهان روبرو شده و این موضوع آن ها را معذب و ناراحت کند. توصیه های زیادی در رابطه با سبک تغذیه و باید ها و نباید های این ماه وجود دارد اما ما قصد داریم در این مقاله راهکار هایی به شما ارائه دهیم تا در این دوران دهانی خوشبو داشته باشید.

مبارزه با بوی بد دهان در ماه رمضان

تمیز کردن زبان برای برطرف بوی بد دهان

برای برطرف هرگونه بوی بد از دهان کافی است زبانتان را دو بار در روز تمیز کنید. این کا را با استفاده از مسواک انجام ندهید بلکه از زبان شوی استفاده کنید. تمیز کردن زبان به آرامی و با استفاده از زبان شوی مخصوص باعث از بین رفتن باکتری هایی که مسبب بدبویی دهان هستند می شود.

مرتب مسواک بزنید!

ما اغلب در ماه مبارک رمضان مواد و شیرینیهایی را مصرف می کنیم که ممکن است در بقیه ایام مصرف نکنیم در صورتیکه این غذاها در دهان و روی دندان های ما باقی بماند ممکن است منجر به بدبویی دهان شود. حداقل دوبار مسواک زدن در روز به پیشگری از بدبویی دهان کمک زیادی می کند.

در صورتیکه از دندان مصنوعی استفاده می کنید باید شب تا صبح آن را داخل محلول های مخصوص ضدعفونی کننده قرار دهید تا باکتری هایی که ممکن است منجر به ایجاد بوی نامناسب در دهان شوند از بین بروند.

مصرف آب

خشکی دهان یکی از دلایل اصلی بدبو شدن دهان در ماه رمضان است. برای کاهش بوی بدن دهان در روز ها باید در زمان سحری و بعد از افطار مطمئن شویم که مقدار کافی آب مصرف می کنیم تا دهانمان مرطوب بماند و آب خوردن باعث برطرف شدن باکتری هایی که ممکن است بعد از غذا خوردن در دهانمان بماند می شود. درباره فواید نوشیدن آب بیشتر بدانید.

چه غذاهایی بخوریم؟

خوردن بعضی مواد غذایی خاص می تواند در پیشگیری از ایجاد بوی بد در دهان موثر باشند. شیر، ماهی و بعضی از میوه ها با مقابله با باکتری های موجود در دهان در کاهش بوی بد آن نقش دارند.

پرهیز از موادغذایی چسبناک

غذاهایی که به دندان می چسبند برای سلامت دهان و دندان بسیار مضر هستند و علاوه بر ایجاد پوسیدگی باعث بدبویی دهان هم می شوند. بنابراین سعی کنید در ماه مبارک رمضان از استفاده از شکلات، پنیر و غیره بپرهیزید.

مراجعه به دندانپزشک

ویزیت مداوم و به موقع دندانپزشک در سلامت دندان ها بسیار مهم است. دندانپزشک می تواند حفره ها و پوسیدگی را برطرف کند، هرچقدر سوراخ و حفره موجود در دندان کوچک هم باشد باز هم ممکن است ماده غذایی در آن بماند و باعث ایجاد بوی بد دهان شود.

استفاده از نخ دندان و دهان شویه

یکی از راه های مفید برای مبارزه با بوی بد دهان در ماه رمضان این است که بعد از مسواک زدن از نخ دندان استفاده کرده و دهانتان را با دهان شویه بشویید. دهان شویه باعث از بین رفتن باکتری های دهان شده و دهان را خوشبو می کند.

پرهیز از بعضی مواد غذایی

غذاهایی که به خودی خود دارای بوی نامناسبی هستند را بهتر است در طول رمضان از برنامه غذایی خود حذف کنید. از جمله این غذاها می توان به سیر و پیاز اشاره کرد. حتی مسواک زدن هم در ازبین بردن بوی این مواد تاثیری ندارد و باعث می شود تا ساعت ها بوی بد باقی بماند.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 194

به "مبارزه با بوی بد دهان در ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با بوی بد دهان در ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید