محدودیت فضای خوابگاه های دانشجویی مهمترین چالش اسکان دانشجویان است

به گزارش تا بینهایت، سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به امکانات محدود دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در امور خوابگاه های دانشجویی و اطلاع رسانی قبلی این موضوع از طریق دفترچه کنکور سراسری 98 سازمان سنجش این دانشگاه تعهدی در قبال خوابگاه دانشجویی ندارد؛ با این حال تمام سعی و تلاش مسئولین در این دانشگاه بر آن است، که تا حد امکان، دانشجویان را در خوابگاه های موجود اسکان دهد.

محدودیت فضای خوابگاه های دانشجویی مهمترین چالش اسکان دانشجویان است

دکتر صدیقه عابدینی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه محدودیت فضای خوابگاههای دانشجویی مهمترین چالش اسکان دانشجویان است، افزود: تنها خوابگاه ملکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که به دختران اختصاص داده شده خوابگاه کوثر است که دانشجویان غیر شهریه پرداز در این خوابگاه اسکان داده می شوند.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه تعداد ورودی ها به دانشگاه بیشتر از ظرفیت خوابگاه می باشد؛ دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جهت تامین آسایش و رفاه دانشجویان اقدام به اجاره 2 مجتمع مسکونی خوابگاهی بعنوان خوابگاه مشارکتی در شهر بندرعباس کرده است.

عابدینی اظهار کرد: قبل از آغاز سال تحصیلی جدید به علت اهمیت بحث اسکان دانشجویان جدیدالورود بازدیدی توسط معاونت دانشجویی دانشگاه از خوابگاهها با همراهی مسئول و همکاران امور خوابگاهها انجام شد؛ کم و کاستی ها و مسائل موجود مورد بررسی و ارزیابی لازم قرار گرفت.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مطرح کرد: طی نشست های متعدد و بررسی های کارشناسانه، برنامه چیدمان دانشجویان جدید الورود در تاریخ 13 شهریور 98 تهیه و تنظیم شد، که متاسفانه بعلت تعمیرات در خوابگاه خودگردان ریحانه، این برنامه تغییر یافت، بدین صورت که دانشجویان خوابگاه ریحانه بصورت اضطرار در خوابگاه مشارکتی نرگس اسکان داده شدند.

عابدینی افزود: دانشجویانی که در 2 نیمسال گذشته در خوابگاههای مشارکتی بودند بنا به دستور ریاست دانشگاه در خوابگاه دولتی کوثر اسکان داده خواهند شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با اشاره به اساسنامه خوابگاههای مشارکتی ارسال شده توسط وزارت بهداشت، گفت: بر اساس مفاد این اساسنامه دانشگاه هیچ گونه تعهدی مبنی بر انتقال دانشجویان از یک بازه زمانی به خوابگاه دولتی را ندارد و فقط در صورت داشتن ظرفیت خالی در خوابگاه دولتی کوثر، مهیا بودن شرایط و بر اساس اولویت های تعیین شده انجام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه آغاز کلاس های دانشجویان جدید الورود از طریق معاونت آموزشی دانشگاه اعلام شده است، فقط در ارتباط با دانشجویانی که از استانهای دوردست هستند، به طور موقت در نمازخانه خوابگاه کوثر اسکان داده می شوند و این اسکان هیچگونه تعهدی را برای دانشگاه در خصوص اسکان در خوابگاه ایجاد نمی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 407

به "محدودیت فضای خوابگاه های دانشجویی مهمترین چالش اسکان دانشجویان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت فضای خوابگاه های دانشجویی مهمترین چالش اسکان دانشجویان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید