مردی با استفاده از دستگاه فلزیاب گنجینه ای تاریخی را در ولز کشف کرد

به گزارش تا بینهایت، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، مردی با استفاده از دستگاه فلزیاب گنجینه ای تاریخی را در ولز کشف کرد.

مردی با استفاده از دستگاه فلزیاب گنجینه ای تاریخی را در ولز کشف کرد

مسئولان موزه ملی ولز اخیرا با انتشار بیانیه ای از اکتشاف مجموعه ای از آثار تاریخی دو هزار ساله خبر دادند که به وسیله مردی که در سال 2019 در چمنزاری واقع در ولز مشغول جست و جو با دستگاه فلزیاب بود، کشف شده است.

جان متیوز زمانی که متوجه شد بطور اتفاقی مجموعه ای از گنجینه تاریخی مدفون شده را کشف نموده است، با باستان شناسان منطقه تماس گرفت تا کاوش های بیشتری در این محوطه انجام گردد.

باستان شناسان هشت اثر تاریخی را شناسایی کردند که دو مورد از آنها بسیار سالم بوده و به عصر آهن تعلق دارد. این مجموعه آثار تاریخی احتمالا در حوالی فتح رومی ها یعنی نیمه دوم قرن اول میلادی دفن شده اند.

از جمله آثار تاریخی کشف شده به یک کاسه فلزی میتوان اشاره نمود که دسته های آن به شکل گاو نری با شاخ های بلند ساخته شده است. علاوه بر این، یک ظرف رومی با دسته شکسته، دو تکه شکسته شده بشکه چوبی، یک سطل متعلق به عصر آهن با آلیاژ مس و یک دیگ عصر آهن با آلیاژ مس کشف شده است. در این محوطه بعلاوه یک جفت سطل آهنین کشف شد که با نقش های انتزاعی به رنگهای سیاه و نارنجی طراحی شده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 26 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2233

به "مردی با استفاده از دستگاه فلزیاب گنجینه ای تاریخی را در ولز کشف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردی با استفاده از دستگاه فلزیاب گنجینه ای تاریخی را در ولز کشف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید