معرفی کتاب: فرانتس کافکا، انسان زمان خود و زمان ما

به گزارش تا بینهایت، مهم ترین ویژگی این کتاب مصور خوش خوان این است که علاقه مندان قدیمی کافکا در ایران را با روی دیگری از زندگی مشهورترین پراگی دنیا آشنا می نماید.

معرفی کتاب: فرانتس کافکا، انسان زمان خود و زمان ما

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ بروشور تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، خوانندگان آثار کافکا همیشه او را از خلال نوشته ها و خاطرات دوستش ماکس برود یا در آیینة آثاری چون مسخ می بینند: تصویر مردی که روزی به شکل حشره ای هولناک از خواب برمی خیزد... طبیعی است که روایتگر چنین قصه ای را انسانی افسرده و از دنیا بریده بپنداریم. به گفتة رادک اقتصادی (نویسنده کتاب) کافکا با دنیا مشکل داشت و دنیا نیز تا به امروز با او مشکل دارد. ولی این بار، در این کتاب کم برگ درمی یابیم که کافکا انسانی شبیه ماست - و یا دست کم تا حدودی شبیه ما.

در اینجا کافکا را از دریچه زندگی واقعی اش مشاهده می کنیم؛ مرد جوانی که مشتاقانه از زندگی بهره می جوید: به سفر می رود، شنا و قایقرانی می نماید، چند بار عاشق می گردد و... البته همه را به شیوة خودش!

اما ویژگی دیگر کتاب، طنز پنهان در قطعات کوتاه آن است که تصویرگری هنرمند (رناتا فوچیکوا) آن را به تصویر کشیده است. در این کتاب، بیشتر تصاویر سخن می گویند. تا آن جا که گویا دو بار باید کتاب را خواند: یک بار نوشته ها را، یک بار تصاویر را.

این طرح ها و نوشته های کوتاه به گونه ای مهم ترین آثار کافکا را نیز در خود جای داده اند. چکیده هایی از مسخ، حکم (محاکمه)، قصر و ... که البته به تلخی خود این آثار نیستند.

جالب است که بدانید یکی از جوایزی که تصویرگر کتاب، رناتا فوچیکوا، گرفته است، جایزة اول دوسالانة تصویرگری تهران (1375) است.

کتاب فرانتس کافکا، انسان زمان خود و زمان ما نوشته رادک اقتصادی با تصویرگری رناتا فوچیکوا و با ترجمه رضا میرچی در 140 صفحه به قیمت 25000 تومان از سوی موسسه فرهنگی - هنری دنیا کتاب دی ماه 1398 منتشر و روانه بازار کتاب شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 702

به "معرفی کتاب: فرانتس کافکا، انسان زمان خود و زمان ما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کتاب: فرانتس کافکا، انسان زمان خود و زمان ما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید