نقش پاتوژن های فرصت طلب در ابتلا به پارکینسون کشف شد

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، محققان اطلاعات دقیقی درباره پارکینسون ندارد و نمی دانند این بیماری چطور کنترل بدن را در دست می گیرد.

نقش پاتوژن های فرصت طلب در ابتلا به پارکینسون کشف شد

برخی محققان معتقدند این بیماری از روده آغاز می شود و تحقیقی جدید نیز رابطه میان روده و پارکینسون را نشان می دهد. در این تحقیق نوعی پاتوژن در معده بیماران مبتلا به پارکینسون مشاهده شده است. این یافته جدید جهت را برای تحقیقات بیشتر و درک ریشه های این بیماری فراهم می کند.

ایده درباره ارتباط آغاز بیماری پارکینسون با روده در اوایل دهه 2000 میلادی مطرح شد. در این زمان هیکو براک محقق آلمانی رشته ای از مطالعات را منتشر کرد که طبق آنها پاتوژن هایی در معده از طریق سیستم عصبی به مغز منتقل می شوند.

از آن زمان این نظریه بارها مطرح و بررسی شده است. سال گذشته پژوهشی روی حیوانات شواهد قابل قبولی از ارتباط میان روده و مغز فراهم کرد. این تحقیق نشان داد چگونه پروتئین های کژتابیده شده می توانند از طریق جهتهای عصبی به مغز منتقل شوند. تحقیقی دیگر نیز نشان داد برخی از باکتری های روده انبوهی از این پروتئین ها را در خود دارند. از سوی دیگر تحقیق سومی به چگونگی تنظیم دستگاه گوارش توسط نورون های تغییر یافته و تاثیر احتمالی آن روی مراحل اولیه بیماری پارکینسون پرداخته است.

به همین دلیل هایده پیامی پروفسور عصب شناسی دانشگاه آلاباما در بیرمنگام و همکارانش با استفاده از فناوری توالی دی ان ای و ابزارهای رایانشی اطلاعات مربوط به یک تحقیق در سال 2017 را همراه مجموعه جدیدی از اطلاعات مستقل بررسی کردند. در کل پیامی و همکارانش در این پژوهش اطلاعات بیش از 520 بیمار مبتلا به پارکینسون و بیش از 300 نفر در گروه کنترل را بررسی کردند.

محققان با بررسی این اطلاعات 3 خوشه از باکتری در معده بیماران پارکینسون یافتند که غلظت آنها نا منظم بود.

البته در پژوهش های پیشین نیز به 2 خوشه رصد شده در این تحقیق اشاره شده بود.تحقیق جدید وجود میکروبی را تایید کرد که اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تولید می کند. تعداد این میکروب کمتر بود. از سوی دیگر میکروب دیگری نیز کربوهیدرات های موجود را متابولیزه می کند که به تعداد زیاد رصد شد.

اما یافته جدید بر پاتوژن هایی مشهور به پاتوژن های فرصت طلب متمرکز است. این نوع باکتری ها با استفاده از حفره هایی در سیستم دفاعی بدن عفونت را منتشر می کنند. محققان انبوهی از این پاتوژن ها را در معده بیماران مبتلا به پارکینسون رصد کرده اند.

پیامی در این باره می گوید: سوال جالبی به وجود می آید که آیا پاتوژن هایی که براک کشف کرده به ایجاد پارکینسون منجر می شود یا آنها به پارکینسون ربطی ندارند اما می توانند به معده نفوذ و رشد کنند زیرا پوشش داخلی روده در پارکینسون به خطر می افتد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1065

به "نقش پاتوژن های فرصت طلب در ابتلا به پارکینسون کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پاتوژن های فرصت طلب در ابتلا به پارکینسون کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید