نگاهی به جدیدترین استاندارد تست تصادف EURONCAP

به گزارش تا بینهایت، در تصمیمی که به عنوان عظیم ترین تغییر در یک دهه توصیف می گردد، تجدیدنظر در برنامه تست تصادف موسسه ارزیابی خودروهای جدید کاهش وزن بین خودروها و اینکه عظیم تر و سنگین تر بودن خودروها باعث خسارت اضافی به خودروهای کوچک تر و سبک تر می گردد را مورد آنالیز قرار داده است. البته در این برنامه تغییرات مهم دیگری هم اجرا شده است.

نگاهی به جدیدترین استاندارد تست تصادف EURONCAP

این تغییرات به دلیل نگرانی از این موضوع صورت گرفته که خودروهای شاسی بلند آسیب بیشتری به سرنشینان خودروهای کوچک وارد می نمایند.

برای ارزیابی این مساله، یک مانع قابل تغییرشکل جدید در تست ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت، تا میزان آسیبی که یک خودرو حین تصادف به خودروی دیگر وارد می نماید را ارزیابی کند. این مانع در واقع با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت حرکت می نماید تا جایگزین بهتری برای تصادفات واقعی باشد.

متیو ایوری، یکی از اعضای هیات مدیره موسسه ارزیابی خودروهای جدید اروپایی، گفت:

هدف از این کار تشویق سازندگان خودروهای عظیم تر برای به اشتراک گذاشتن بخشی از ضربه وارده به خودروهای کوچک تر است. معمولا خودروهای عظیم به خوبی از سرنشینان خود محافظت می نمایند. با این حال، خودروهای کوچک تری که با آن ها برخورد می نمایند، در این زمینه عملکرد ضعیف تری داشتند. در تست سازگاری جدید، اگر خودروی عظیم تر بیش از حد محکم باشد، مجازات خواهد شد. این شرایط همه خودروها را یکسان می نماید و یک معامله برد - برد برای ایمنی جاده است.

در سایر موارد به روز رسانی، یک آدمک مخصوص تست تصادف خاص معرفی می گردد و مدل جدید، رفتار انسان ها در برخورد را با دقت بیشتری بازتاب می نماید.

سیستم های تشخیص خستگی به روز شده در دورانی مورد آزمایش قرار می گیرند که خودروهای خودران زیادی در حال فعالیت هستند، چون زمانی که کروز کنترل و دستیار حفظ جهت غیرفعال می گردد رانندگان باید کنترل خودرو را به دست بگیرند.

این تست ها همچنین میزان آسیب دیدگی وارد شده به راننده و سرنشینان جلو را طی برخورد با یکدیگر مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

خودروسازانی که روی محصول تولیدی خود نشان می دهند کارکنان اورژانسی باید کدام بخش خودرو را به منظور رسیدگی به سرنشینان آسیب دیده برش بدهند، نمرات بالاتری دریافت خواهند کرد.

در نهایت، تست های پیچیده تری در سیستم های ترمز اضطراری اتوماتیک انجام خواهد شد تا ببینند آیا این ترمزها حین حرکت با دنده عقب یا زمانی که خودرو از تقاطع سه راهی عبور می نماید به طور مناسب عمل می نمایند یا خیر.

منبع: autocar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 998

به "نگاهی به جدیدترین استاندارد تست تصادف EURONCAP" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به جدیدترین استاندارد تست تصادف EURONCAP"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید