هنگ کنگ معادلات را برهم زد، ایران برای صعود به عنوان تیم دوم چقدر شانس دارد؟

به گزارش تا بینهایت، برد خفیف ایران برابر هنگ کنگ شانس ایران را برای صعود به عنوان تیم دوم کمتر نموده و برابر بحرین ایران علاوه برد برد احتیاج به زدن گل های بیشتر هم دارد اما در صورت تساوی برابر بحرین باید منتظر یک معجره ماند.

هنگ کنگ معادلات را برهم زد، ایران برای صعود به عنوان تیم دوم چقدر شانس دارد؟

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، رقابت های مقدماتی جام جهانی در مرحله گروهی دنبال می گردد و ایران در یکی از حساس ترین بازی های خود به مصاف بحرین می رود. تیم ملی از این بازی برد می خواهد تا صدرنشین گروهش گردد اما در صورت عدم پیروزی در این بازی چه اتفاقی رخ خواهد داد ؟

گروه A؛ صعود قطعی سوریه و شانس بالای چین

تیم های چین و سوریه شانس های صعود به مرحله بعدی هستند. سوریه با کسب تمامی امتیاز های 6 بازی اول خود شانس اول صعود از گروه اول است و با برد برابر گوآم انتهای جدول جشن صعود خواهند گرفت. تیم دوم این گروه را هم باید چین بدانیم . البته آن ها هنوز با فیلیپین ، مالدیو و سوریه بازی نکردند و بدون احساب امتیازات گرفته شده برابر گوآم انتهای جدولی فعلا 4 امتیاز برای رقابت با دیگر تیم های دوم دارند. بازی چین و فیلیپین نماینده دوم این گروه را مشخص خواهد نمود و تیمی که قصد صعود دارد باید برنده از این بازی خارج گردد و تساوی به درد هیچ یک از دو تیم نمی خورد. با توجه به سوابق تیم ها و عدم اهمیت بازی نهایی این گروه بین چین و سوریه برای تیم صدرنشینی، بعید نیست که چینی ها از مرز 10 امتیاز عبور نمایند و کاندیدای صعود به مرحله بعدی خواهند بود. فرصت بازی با مالدیو گل های زده این تیم را بالا برده و حتی اگر 10 امتیازی باشند، در شرایط برابر هم شانس صعود بالایی دارند.

گروه B؛ کویت یا اردن

گروه دوم رقابت ها محل قدرت نمایی استرالیایی ها است. آنها در ادامه رقابت ها کار سختی برابر فیلیپین و نپال ندارند تا صعود خود را قطعی نمایند اما تیم دوم بین اردن و کویت مشخص می گردد. جایی که برنده بازی رو در رو این دو تیم شانس دارد تا در جمع تیم های دوم قرار گیرد. البته زدن گل های بیشتر به نپال هم ملاک خواهد بود و کویت شرایط بهتری دارد با این حال تساوی دو تیم در بازی برگشت شرایط را مثل چین و فیلیپین پیچیده می نماید شانس صعود به عنوان تیم دوم را از دو تیم خواهد گرفت.

گروه C؛ هنگ کنگ معادلات برهم زد

این گروه از دیگر گروه ها پیچیده تر است. در گروه مرگ رقابت ها با حضور تیمی مثل هنگ کنگ حتی شرایط صعود به عنوان تیم دوم هم وجود ندارد و از این گروه صعود تیم دوم خیلی پیچیده می گردد. عراق شانس اول صعود است و بعد از بازی های از پیش برده برابر هنگ کنگ و کامبوج کافی است برابر ایران یک تساوی بگیرد. تیم ملی کشورمان برای صعود فقط باید هر سه بازی خود را ببرد و با توجه به عدم محاسبه نتیجه بازی با کامبوج و برد های خفیف برای هنگ کنگ دیگر شانسی برای صعود به عنوان تیم دوم وجود ندارد و ایران باید برنده باشد تا به عنوان تیم اول صعود کند. در این گروه بحرین هم به دلیل تساوی در دو بازی برابر عراق و تساوی برابر هنگ کنگ نمی تواند به عنوان تیم دوم امتیازات زیادی را جمع کند و باید برای صعود به فکر سرگروهی باشد. تنها عراق است که در این گروه می تواند با 11 امتیاز دوم گردد و صعود کند که بهترین احتمال است و ما هم با برد تمامی بازی ها سرگروه شویم.

گروه D؛ ازبک ها فرصت اشتباه ندارند

ازبکستان برای صعود از گروهش باید از عربستان امتیاز بگیرد. عربستانی ها با برد سنگاپور قطعا در مرحله بعدی حاضر خواهند بود اما ازبکستان برای رسیدن به دور بعد بازی ها علاوه بر برد سنگاپور و یمن باید از عربستان هم حتما امتیاز بگیرد.

گروه E؛ شاگردان برانکو منتظر یک برد

در این گروه قطر میزبان جام جهانی که احتیاج به صعود ندارد و تنها عمان است که راهی مرحله بعد خواهد شد. شاگردان برانکو از دو بازی با افغانستان و قطر به حداقل دو و حد بیشتر سه امتیاز احتیاج دارند تا صعود آنها قطعی گردد.

گروه F؛ فقط ژاپن

در این گروه قرقیزستان به دلیل باخت به تاجیکستان شانسی برای صعود به عنوان تیم دوم را ندارد اما به احتمال فراوان در این گروه دوم خواهد شد و تاجیکستان هم به دلیل باخت به میانمار شانس صعودش به عنوان تیم دوم را از دست داد تا از گروه ششم بازی ها فقط ژاپن شانس صعود داشته باشد.

گروه G؛ امارات نباید ببازد

شرایط امارات در این گروه سخت است. میزبان دور برگشت بازی ها باید هر سه بازی خود را ببرد تا صدرنشین گردد اما ویتنام هم خوب امتیاز گرفته و شانس صدرنشینی دارد. بازی مشخص نماینده این گروه در هفته آخر بین ویتنام و امارات است و برنده این بازی شرایط گروه را رقم می زند. ویتنام شانس بیشتری برای صعود به عنوان تیم دوم دارد و می تواند 11 امتیازی گردد ولی امارات اگر دوم گردد 10 امتیاز خواهد داشت و باید منتظر تفاضل گل ها باشد.

گروه H؛ این کره شمالی...

کره شمالی از دور بازی ها کنار کشید تا نتایج تیم های آخر گروه حذف گردد 14 گل ایران به کامبوج از بین رود. حالا کره شمالی که لبنان را برده و کره جنوبی را هم متوقف نموده بود با کنار کشیدنش این تیم ها را به طور قطع راهی مرحله بعد کرد چون سریلانکا و ترکمنستان رقبا جدی برای کره و لبنان نیستند و این گروه دو نماینده در مرحله بعدی خواهد داشت.

***

صعود تیم های دوم گروه های H و E را باید قطعی بدانیم و باقی تیم ها به جز گروه F رقابت فشرده ای دارند تا 3 سهمیه دیگر را مال خود نمایند. ایران در صورت دوم شدن در گروهش با بیشترین امتیاز ممکن می تواند با 10 امتیاز وارد جدول تیم های دوم گردد و در این شرایط است که حد اقل یک تیم یا بیشتر برای تفاضل گل رقابت می نمایند و احتمال 10 امتیازی بودن دیگر تیم ها وجود دارد. ایران در این شرایطی که قبل از بازی با بحرین و عراق تفاضل مثبت 2 دارد و در صورت دوم شدن فقط باید گل های بازی با بحرین را به این تعداد اضافه کنیم.

باخت در ادامه رقابت ها برای هر یک از تیم های بحرین و ایران مساوی حذف است اما تنها عراق می تواند حتی با باخت به ایران شانس صعودش به عنوان تیم دوم از بین نرود. با این حال هنوز هم کورسوی امید برای صعود به عنوان تیم دوم وجود دارد؛ اگر چین و فیلیپین مساوی نمایند و اردن و کویت هم از پس هم برنیایند کار ساده تر می گردد اما همه این ها در شرایطی رقم خواهد خورد که ایران برابر بحرین بازنده نباشد. فراموش نکیند در آسیا همواره تبانی در بازی های هفته آخر رخ می دهد و اگر ایران دنبال اما و اگر ها باشد شانسی برای صعود نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1657

به "هنگ کنگ معادلات را برهم زد، ایران برای صعود به عنوان تیم دوم چقدر شانس دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگ کنگ معادلات را برهم زد، ایران برای صعود به عنوان تیم دوم چقدر شانس دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید