واکنش چین به حضور دو کشتی جنگی آمریکایی در دریای چین جنوبی: واشنگتن دست از اقدامات تحریک آمیز بردارد

به گزارش تا بینهایت، چین به آمریکا درباره نقض حریم دریایی این کشور توسط دو کشتی جنگی این کشور هشدار داد و از واشنگتن خواست دست از اقدامات تحریک آمیز خود بردارد.

واکنش چین به حضور دو کشتی جنگی آمریکایی در دریای چین جنوبی: واشنگتن دست از اقدامات تحریک آمیز بردارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش فارس، پس از آن که دو کشتی جنگی آمریکایی به دو جزیره تحت حاکمیت چین نزدیک شد، نیروی دریایی این کشور به تعرض مرزی آمریکایی ها واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز عبور دو کشتی جنگی آمریکایی از دریای جنوبی چین درحالی انجام می گردد که این دو غول مالی دنیا در تنش شدید با یکدیگر به سر می برند.

نیروی دریایی چین، روز دوشنبه و درپی این اقدام آمریکا، به این دو کشتی هشدار داد که منطقه را ترک نمایند و از واشنگتن خواست دست از اقدامات تحریک آمیز خود بردارد.

با این حال، کلی داس سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا مدعی شد این عبور بدون غرض به منظور به چالش کشیدن ادعاهای بیش از اندازه در زمینه حقوق دریایی و حفظ دسترسی به راه های آبی تحت قوانین بین المللی انجام شد.

براساس این گزارش، آمریکا با این اقدام اخیر خود، برای سومین بار در امسال میلادی با ادعای عبور و مرور تحت قوانین بین المللی و اتکا به آزادی ناوبری در آب راه های استراتژیک، وارد حریم مرزی چین شده است.

جزایر و آب راه های دریای جنوبی چین بین کشورهای ویتنام، فیلیپین، برونئی، مالزی، اندونزی، تایوان و چین تحت منازعه هستند. در این میان، آمریکا خود را متعهد به حمایت از کشورهایی نظیر فیلیپین و تایوان در برابر چین می داند و در این راستا در آب های اطراف این کشورها تحرکات نظامی دارد.

منبع: انتخاب
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 503

به "واکنش چین به حضور دو کشتی جنگی آمریکایی در دریای چین جنوبی: واشنگتن دست از اقدامات تحریک آمیز بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به حضور دو کشتی جنگی آمریکایی در دریای چین جنوبی: واشنگتن دست از اقدامات تحریک آمیز بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید