ویدئو، ماجرای قانع کردن با نامه های ایتالیایی
به گزارش تا بینهایت، رسانه ها با استفاده از شیوه های اقناعی سعی می نمایند که به وسیله عقل یا احساس یا هر دو، بر مخاطب تأثیر بگذارند.

گروه سواد رسانه خبرنگاران؛ آیا فرستادن پیغام بدون هدف، معنا دارد؟ تعیین است که فرستادن پیغام از سوی فرستنده و سازنده آن باهدف صورت می گیرد.بیشترین هدف از ارتباط با دیگران و فرستادن پیغام، تشویق گیرنده به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا دیدگاه، مطابق نظر فرستنده است که به آن قانع کردن می گویند.
یکی از مهم ترین فرستنده های پیغام، رسانه ها هستند. رسانه ها با استفاده از شیوه های قانع کردنی سعی می نمایند که به وسیله عقل یا احساس یا هر دو، بر مخاطب تأثیر بگذارند.
به نام مثال پس از جنگ جهانی دوم، آمریکایی ها با یک ترفند رسانه ای ایتالیایی های مقیم آمریکا را ترغیب کردند تا به خانواده و اقوامشان در ایتالیا نامه بنویسند و از آن ها بخواهند به نامزد موردنظر آن ها رأی بدهند.
اگر می خواهید از ماجرای نامه های ایتالیایی باخبر شوید این ویدئو را ببینید.
در این باره این ویدیو را ببینید:
منبع: خبرگزاری فارس