پنتاگون در حال آنالیز حمله به کابل و دیگر مناطق مهم افغانستان است

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران، نیویورک تایمز در گزارش خود می نویسد: پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در حال آنالیز درخواست مجوز برای حملات هوایی به منظور حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان، در صورت تهدید طالبان برای تصرف کابل یا دیگر شهرهای مهم این کشور است.

پنتاگون در حال آنالیز حمله به کابل و دیگر مناطق مهم افغانستان است

مقامهای ارتش آمریکا روی این موضوع بحث می نمایند که اگر خروج سریع تبعات امنیت ملی چشمگیری داشته باشد، پاسخ آنها چگونه خواهد بود.

مقامهای آمریکایی گفته اند که هنوز تصمیمی در این رابطه اتخاد نشده است.

با این وجود یکی از گزینه های مورد آنالیز، توصیه بکارگیری بمب افکن های آمریکایی یا هواپیماهای بدون سرنشین مسلح در صورت بروز یک بحران شدید، از جمله احتمال تصرف کابل به دست طالبان، یا محاصره سفارت خانه ها و به خطر افتادن جان شهروندان آمریکایی و متحدانش است.

هرگونه حملات هوایی بییشتر به تایید رئیس جمهوری آمریکا احتیاج دارد. گرچه منابع گفته اند که به دلیل تحرکات گسترده لجستیکی که با توجه به عقب نشینی ارتش آمریکا ضروری است، حفظ چنین یاری هوایی با گذشت زمان سخت خواهد بود.

از این رو تا ماه آینده، ایالات متحده تمام پایگاه های هوایی خود را در افغانستان جمع آوری خواهد نمود و هرگونه حمله هوایی باید از نقاطی در خلیج فارس باشد.

به نوشته این روزنامه، سقوط کابل در واقع وضعیتی است که پس از خروج سربازان آمریکایی به اقدامات نظامی منجر می گردد. گزارش ها حاکی از آن است که در خصوصو محافظت از قندهار دومین شهر عظیم افغانستان، اطمینان کمتری وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1666

به "پنتاگون در حال آنالیز حمله به کابل و دیگر مناطق مهم افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون در حال آنالیز حمله به کابل و دیگر مناطق مهم افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید