پیش بینی بارش های سیل آسا برای چهارمحال و بختیاری

به گزارش تا بینهایت، معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود سامانه فعال بارشی، بارش های سیل آسا برای استان پیش بینی می گردد.

پیش بینی بارش های سیل آسا برای چهارمحال و بختیاری

مهرداد قطره در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی از امروز به استان، افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید، رگبارو رعد وبرق شدید و در مناطق مرتفع بارش برف و کاهش دید پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: از اواخر وقت امروز تا اواسط روز سه شنبه برای تمامی مناطق استان، به ویژه برای نیمه غربی بارش های سیل آسا پیش بینی می گردد، همچنین طی این مدت با توجه به بارش برف، لغزندگی جاده ها، کاهش دید افقی، اختلال در تردد جاده های کوهستانی و گردنه های برفگیر انتظار می رود.

قطره گفت: با توجه به بارش باران و ذوب برف های موجود، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها پیش بینی می گردد.

وی اعلام کرد: با توجه به افزایش دما، احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست، بنابراین توصیه می گردد، رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی و برفگیر استان را دارند، تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان با صدور اطلاعیه ای مبنی بر سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، اعلام نمود: گردشگران و مسافران نوروزی، در مکان های امن و به دور از رودخانه ها و مسیل ها مستقر شوند، شیلات داران، به منظور تنظیم آب استخرهای پرورش ماهی تمهیدات لازم را بکار گیرند، عشایر و دامداران از استقرار در ارتفاعات به منظور احتمال رخداد صاعقه خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 170

به "پیش بینی بارش های سیل آسا برای چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بارش های سیل آسا برای چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید