چالش های اقتصادی موجب افزایش مراجعه مردم به کمیته امداد شد

به گزارش تا بینهایت، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: چالش های اقتصادی مراجعات به این نهاد را افزایش داده است.

چالش های اقتصادی موجب افزایش مراجعه مردم به کمیته امداد شد

به گزارش خبرنگاران هدایت صفری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمیته امداد به تنهایی قادر به از بین بردن فقر نبوده و همراهی و همکاری نهادها و دستگاه های مختلف موجب ارتقای کارکردها و اثربخشی خدمات این نهاد در حوزه فقرزدایی و محرومیت زدایی می شود.

وی به نقش ائمه جمعه و روحانیت در افزایش سطح اعتماد عمومی به فعالیت های اثربخش این نهاد در حوزه فقرزدایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: علی رغم چالش های اقتصادی موجود با حمایت های معنوی و فضاسازی اجرا شده از طریق ائمه جمعه استان، نصاب مشارکت خیران در برنامه های اجرایی کمیته امداد افزایش قابل توجهی داشته و در حوزه رسیدگی به جامعه هدف این نهاد بسیار اثرگذار بوده است.

این مسئول ادامه داد: با افزایش اعتماد عمومی به کارکردهای اثربخش این نهاد در حوزه فقرزدایی و مشارکت مطلوب و اثربخش خیران زنجانی در برنامه های اجرایی کمیته امداد استان زنجان میزان برنامه هدف گذاری شده این نهاد در بخش های صدقات 126 درصد و زکات بیش از صد درصد محقق شده است.

صفری در ادامه با اشاره به اینکه چالش های اقتصادی موجب افزایش مراجعات و درخواست های مردمی به این نهاد نیز شده است، گفت: بر اساس آمارهای موجود در شش ماهه نخست امسال قریب به بیش از 31 هزار مراجعه و درخواست مردمی از طریق دفاتر این نهاد در استان زنجان رسیدگی و پاسخ داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، راهبرد اصلی کمیته امداد را توانمندسازی جامعه هدف و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان با هدف تامین استقلال اقتصادی و معیشتی گروه های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد و سایر اقشار نیازمند جامعه اعلام کرد و ادامه داد: با همین رویکرد برنامه ریزی شده است تا سرانجام امسال و در صورت همکاری بانک ها و سایر دستگاه های اجرایی استان در بخش اشتغال، 4500 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند ایجاد شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 587

به "چالش های اقتصادی موجب افزایش مراجعه مردم به کمیته امداد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های اقتصادی موجب افزایش مراجعه مردم به کمیته امداد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید