کرملین: پوتین و ماکرون درباره جزئیات اوضاع برجام گفت وگو کردند

به گزارش تا بینهایت، دفتر ریاست جمهوری روسیه با صدور بیانیه ای اعلام نمود رئیس جمهور این کشور در گفت وگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود، جزئیات وضعیت کنونی توافق هسته ای با ایران را مورد آنالیز قرار داده است.

کرملین: پوتین و ماکرون درباره جزئیات اوضاع برجام گفت وگو کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر ریاست جمهوری روسیه روز یکشنبه با صدور بیانیه ای جزئیات بیشتری در خصوص محتوای گفت وگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، درباره ایران منتشر کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، در بخشی از بیانیه کاخ کرملین، آمده است: طرفین وضعیت حول برنامه جامع اقدام مشترک برنامه هسته ای ایران را با جزئیات مورد بحث قرار دادند.

این بیانیه می افزاید: ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون در خصوص تحکیم کوشش های همه طرف های مربوطه برای حفظ برجام و اجرای کامل آن، گفت وگو کردند. آن ها همچنین یکدیگر را در جریان گام هایی که فرانسه و روسیه در این راستا برداشته اند، قرار دادند.

شب گذشته کاخ الیزه هم اعلام نموده بود که پوتین و ماکرون تلفنی در خصوص ایران و اوکراین گفت وگو نموده اند.

تماس رؤسای جمهور روسیه و فرانسه چند روز پس از آن صورت می گیرد که جمهوری اسلامی ایران در سومین گام در راستا کاهش تعهد به توافق هسته ای، محدودیت های برجامی تحقیق و توسعه هسته ای را به حالت تعلیق درآورد.

ایران اردیبهشت ماه سال جاری در سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای، بیان کرد تا زمانی که کشورهای باقی مانده در توافق هسته ای آثار ناشی از تحریم های آمریکا را جبران نکنند، تهران به مرور تعهد خود به برجام را کاهش می دهد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 327

به "کرملین: پوتین و ماکرون درباره جزئیات اوضاع برجام گفت وگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: پوتین و ماکرون درباره جزئیات اوضاع برجام گفت وگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید