در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ سهم 18 درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان تهرانی در مدارس غیردولتی، مناطق مرکزی پایتخت از مدرسه غیردولتی اشباعند

به گزارش تا بینهایت، مدیر کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به سهم پوشش تحصیلی دانش آموزان در مدارس غیردولتی گفت: مناطق مرکزی تهران از وجود مدارس غیردولتی اشباع شده اند.

در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ سهم 18 درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان تهرانی در مدارس غیردولتی، مناطق مرکزی پایتخت از مدرسه غیردولتی اشباعند

عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش تهران در گفت وگو با خبرنگار ، درباره چگونگی توسعه مدارس غیردولتی در مناطق مختلف پایتخت اظهار کرد: در حال رصد تعداد مدارس غیردولتی هستیم و در مواردی که مناطق، از نظر کمی اشباع شده باشند از افزایش تعداد جلوگیری می کنیم.

وی ادامه داد: اکنون مناطق مرکزی تهران همچون مناطق 2 و 6 از نظر تعداد مدارس غیردولتی اشباع شده اند و اجازه توسعه بیشتر مدارس غیردولتی در این مناطق وجود ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی یاری بزرگی به آموزش و پرورش می نماید، گفت: اگر این مدارس نبودند در نظام تعلیم و تربیت مسائل بیشتری داشتیم؛ در شرایط فعلی حدود 200 هزار دانش آموز تهرانی معادل 18 درصد جمعیت دانش آموزی در این مدارس تحصیل می نمایند که بخشی از بار پوشش تحصیلی از آموزش و پرورش برداشته شده است.

مدرسه غیر استاندارد غیر دولتی در تهران نداریم

فولادوند درباره وضعیت توسعه مدارس غیردولتی در سایر مناطقی که اشباع نشده اند، اظهار کرد: بسته به شرایط متقاضی و فضای مورد درخواست آنالیز های لازم انجام می گردد و چنانچه منطقه ای احتیاج به تأسیس مدرسه جدید غیردولتی را داشته باشد مجوز داده می گردد اما در مناطق اشباع چنین شرایطی وجود نخواهد داشت و اجازه توسعه بیشتر به هیچ عنوان نمی دهیم.

وی درباره استفاده از ساختمان های قدیمی و غیرایمن در راه اندازی مدارس غیردولتی گفت: هر مدرسه غیردولتی برای اخذ مجوز فعالیت از سازمان نوسازی مدارس باید تأییدیه بگیرد و چنانچه تأییدیه فضا توسط کارشناسان نوسازی وجود نداشته باشد اخذ مجوز میسر نیست؛ بنابراین ساختمان غیراستاندارد برای احداث مدرسه غیردولتی در پایتخت نداریم.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران توضیح داد: چنانچه مدرسه غیردولتی با ساختمان غیراستاندارد در حال فعالیت باشد آن را به ما اطلاع دهید تا موضوع را آنالیز کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 118

به "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ سهم 18 درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان تهرانی در مدارس غیردولتی، مناطق مرکزی پایتخت از مدرسه غیردولتی اشباعند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ سهم 18 درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان تهرانی در مدارس غیردولتی، مناطق مرکزی پایتخت از مدرسه غیردولتی اشباعند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید