فوتبال دنیا، محکومیت هافبک سابق یوونتوس به پرداخت غرامت 18 میلیون یورویی به چلسی

به گزارش تا بینهایت، فوتبال دنیا - هافبک رومانیایی سابق تیم فوتبال یوونتوس به پرداخت غرامتی سنگین به آبی پوشان لندن محکوم گردیده است.

فوتبال دنیا، محکومیت هافبک سابق یوونتوس به پرداخت غرامت 18 میلیون یورویی به چلسی

به گزارش خبرنگاران، آردیان موتو باید به عنوان غرامت 17 میلیون یورو به باشگاه چلسی بپردازد چرا که فرجام خواهی او نسبت مجازات او از سوی فیفا، توسط دیوان حقوق بشر اروپا پذیرفته نشد.

موتو در ماه اکتبر سال 2004 تست دوپینگی داد که معین شد که او از ماده مخدر کوکایین استفاده نموده است و به سبب آن 7 ماه محروم شد. متعاقب این ماجرا، باشگاه چلسی قرارداد موتو را به خاطر تخطی از مفاد این قرارداد فسخ کرد و او بعد از سرانجام محرومیتش با یوونتوس قرارداد بست و باشگاه چلسی از او به فیفا شکایت کرد و خواستار دریافت غرامت شد.

سال 2008 واحد حل اختلاف فیفا حکمی صادر کرد مبنی بر اینکه موتو باید به عنوان غرامت 17 میلیون و 173 هزار و 990 یورو به باشگاه چلسی بپردازد که بخشی اعظم مبلغی بود که آبی های لندن برای خرید او از پارما پرداخته بودند. جدول رده ندی سری A

5 سال بعد، واحد حل اختلاف فیفا اظهار داشت که دو باشگاه یوونتوس و لیورنو باید این غرامت را بپردازند چرا که موتو در ابتدا به دلیل نبود سهمیه جذب بازیکنان فاقد مجوز کار از سوی اتحادیه اروپا، امکان پیوستن به یوونتوس را نداشت و به لیورنو رفت. این حکم اما دو سال بعد توسط دادگاه داوری در ورزش (CAS) رد شد و بار دیگر خود بازیکن مجرم اصلی این پرونده شناخته شد. به این ترتیب موتو آخرین شانس خود برای تبرئه شدن را با فرجام خواهی از دیوان حقوق بشر اروپا امتحان کرد.

این سازمان هم اما فرجام خواهی موتو را رد نموده و به این ترتیب به نظر می رسد که او چاره ای جز پرداخت غرامت معین گردیده به چلسی ندارد غرامتی که او تأکید نموده توانایی مالی پرداخت آن را ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 61

به "فوتبال دنیا، محکومیت هافبک سابق یوونتوس به پرداخت غرامت 18 میلیون یورویی به چلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال دنیا، محکومیت هافبک سابق یوونتوس به پرداخت غرامت 18 میلیون یورویی به چلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید