احتیاج گیلانی ها به 2 گروه خونی و درخواست سازمان انتقال خون

به گزارش تا بینهایت، سخنگوی سازمان انتقال از احتیاج به همه گروه های خونی در برخی شهرها اطلاع داد و گفت: در حال حاضر در گیلان احتیاج به گروه خونی A مثبت و O منفی بیشتر است.

احتیاج گیلانی ها به 2 گروه خونی و درخواست سازمان انتقال خون

دکتربشیرحاجی بیگی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه همه ساله با شروع فصل سرما و بارش برف و باران در کشور، میزان مراجعه مردم جهت اهدای خون کم می گردد، گفت: این درحالیست که سازمان انتقال خون ایران مسئول تامین خون و فراورده های آن در بیش از 850 بیمارستان و مرکز درمانی کشور است. باید توجه کرد که در تهران و کلان شهرها و مراکز استانی این احتیاج بیشتر احساس می گردد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر احتیاج به خون و فراورده های خونی در استان های تهران، ایلام، مازندران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی محسوس تر است، اضافه نمود: شهر تهران با داشتن نزدیک به 170 بیمارستان و مرکز درمانی بیشترین احتیاج به خون و فراورده های خونی را در کشور دارد. همچنین در شهرهایی که بیماران خاص به ویژه تالاسمی ها در آنها زندگی می نمایند مانند گیلان، مازندران و تهران احتیاج به خون بیشتر احساس می گردد.

حاجی بیگی با بیان اینکه 20 درصد از کل خون هایی که در کشور اهدا می شوند به مصرف بیماران خاص می رسد، گفت: احتیاج به خون و فراورده های خونی به صورت روزانه و همیشگی است. باید توجه کرد که 90 درصد مردم ایران داری گروه خونی مثبت و 10 درصد داری گروه خونی منفی هستند و در حال حاضر به همه گروه های خونی احتیاج داریم. البته در گیلان احتیاج به گروه خونی A مثبت و O منفی بیشتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 99

به "احتیاج گیلانی ها به 2 گروه خونی و درخواست سازمان انتقال خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج گیلانی ها به 2 گروه خونی و درخواست سازمان انتقال خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید