کاهش آلودگی هوا باید با فرهنگ سازی محقق شود

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران، محمد رحیم نوروزیان ظهر چهارشنبه در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی خراسان رضوی اظهارکرد: آلودگی هوای مشهد موضوع مهمی است که باید در راستای کاهش آن تلاش کنیم و در این راستا سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت باید به کمک مسئولان آمده و با فرهنگ سازی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

کاهش آلودگی هوا باید با فرهنگ سازی محقق شود

وی افزود: طبق آمار موجود در سال جاری مشهد 17 روز هوای پاک، 105 روز هوای سالم، 15 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و 3 روز هوای ناسالم برای همه افراد را تجربه کرده است که این آمار باید در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد: آلودگی هوا بر روی سلامت مردم تاثیر می گذارد و لازم است توسط دانشگاه علوم پزشکی لیستی از بیماری های ناشی از آلودگی هوا در استان و بویژه مرکز استان تهیه و به کارگروه مربوط به کنترل آلودگی هوا ارائه شود.

نوروزیان در ادامه بیان کرد: طبق آمار موجود در مشهد روزانه 80 تن پسماند پلاستیکی نرم و سخت تولید می شود که می توان با جایگزین کردن کالاهایی با پایداری مصرف بالاتر از جمله ظروف شیشه ای و استفاده از ظروف زیست تخریب پذیر با بافت گیاهی به کاهش تولید و استفاده از پلاستیک کمک کرد. به همه دستگاه های اجرایی محدودیت استفاده از ظروف پلاستیکی و عدم استفاده از بطری های آب معدنی ابلاغ شود.

وی تاکید کرد: همانند حوزه آلودگی هوا در زمینه کاهش مصرف پلاستیک نیز باید کار تشویقی و تبلیغی انجام شود و سازمان های مردم نهاد در این حوزه نیز می توانند موثر واقع شوند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 21 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 4

به "کاهش آلودگی هوا باید با فرهنگ سازی محقق شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش آلودگی هوا باید با فرهنگ سازی محقق شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید