گوگل هوم مینی، پرفروش ترین اسپیکر هوشمند دنیا شد

به گزارش تا بینهایت، گوگل هوم مینی، پرفروش ترین اسپیکر هوشمند دنیا در سه ماهه دوم امسال 2018 میلادی معرفی گردیده است.

گوگل هوم مینی، پرفروش ترین اسپیکر هوشمند دنیا شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از وب سایت سی نت، از آنجاکه سال گذشته 2017 میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت ها میان غول های تکنولوژی بر سر فراوری و عرضه اسپیکرهای هوشمند بود.

اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می دهند تا درصورت داشتن مشغله وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل نمایند، بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار آگاه گردیده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم نمایند یا با دوستان و خانواده خود تماس برقرار نمایند.

از بهترین و محبوب ترین اسپیکرهای هوشمند مبتنی بر دستیارهای صوتی می توان به آمازون اکو، هوم پاد اپل، گوگل هوم مینی و ماکس و کورتانای مایکروسافت اشاره نمود.

تازهترین آمارهای منتشر گردیده نشان می دهد که اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم مینی بعنوان یکی از نسخه های کوچک دستیارهای صوتی توسعه و ارائه داده گردیده از سوی گوگل، توانسته است از سایر رقبای خود پیشی بگیرد و بیشترین میزان فروش را در دومین فصل از امسال میلادی به خود اختصاص دهد.

این بدان معناست که عرضه گوگل هوم مینی 2.3 میلیون دستگاه بوده و بزرگترین و نزدیک رقیب آن، یعنی اسپیکر هوشمند اکودات آمازون، نیز بیش از 2.2 میلیون دستگاه را به فروش رسانده و تقریبا پایاپای با گوگل بالا آمده است که در نهایت، گوگل توانسته است بیشترین میزان فروش را از آن خود کند.

در مجموع اکودات آمازون و گوگل هوم مینی حدود 38 درصد از سهم بازار اسپیکرهای هوشمند در دنیا را به نام و نشان خود به ثبت رسانیده اند که به زبان ساده تر، باید گفت از هر پنج گجت عرضه گردیده در بازار، چهار دستگاه به آمازون یا گوگل تعلق دارد.

یکی دیگر از بزرگترین رقبای این دو محصول، اسپیکرهای هوشمند هوم پاد اپل است که به دلیل برچسب قیمتی بالا و عدم اتصال و پشتیبانی از سیستم عامل اندروید از استقبال کمتری نسبت به گوگل هوم و اکو دات آمازون برخوردار شد و توانست تنها 16 درصد از سهم بازار این محصول را از آن خود کند.

ایالات متحده آمریکا بزرگترین کشور مصرف نماینده اسپیکرهای هوشمند در دنیا به شمار می رود که از این محصولات جدید و هوشمند طرفداری می نمایند. بسیاری از تحللیگران بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریعتر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال 2018 سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 49

به "گوگل هوم مینی، پرفروش ترین اسپیکر هوشمند دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل هوم مینی، پرفروش ترین اسپیکر هوشمند دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید