افزایش باروری خاک در چین برای تأمین مواد غذایی

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، کشت بی رویه و استفاده بیش از حد از کود برای سال های متمادی باعث شده تا اندازه باروری خاک در سه دهه اخیر در چین حداقل 10 درصد کاهش یابد.

افزایش باروری خاک در چین برای تأمین مواد غذایی

بر اساس آنالیز ها اندازه باروری زمین های حاصلخیز در چین از 80 به 60 درصد و اندازه باروری زمین های عادی از 60 به 40 درصد کاهش یافته است. از همین رو محققان وزارت کشاورزی چین با شخم زدن عمیق زمین های کشاورزی و افزودن ذرت خرد شده به خاک کوشش کردند تا باروری آن را افزایش دهند.

بعلاوه به جای کودهای عادی از کودهای ارگانیک استفاده شد و به منظور جلوگیری از آسیب تماشا محصولات کشاورزی به دلیل هجوم حشرات از روش های کشت متناوب محصولات مختلف زراعی استفاده شد.

یک چالش دیگر که باعث کاهش باروری زمین های کشاورزی می گردد، اسیدی شدن خاک است که برای سلامتی انسان هم خطرناک است. برای حل این مشکل کوشش شد تا خاک های اسیدی و آسیب دیده با استفاده از کود ارگانیک و خاک های مرغوب دیگر نقاط چین غنی شوند و نتیجه این سرمایه گذاری 38 میلیون دلاری افزایش 500 کیلوگرمی برداشت محصول در یک هکتار از زمین های اسیدی بود که بدین شیوه بهبود یافته بودند.

چین بیش از 203 هزار نقطه مختلف از زمین های کشاورزی چین را به همین شیوه مورد آنالیز قرار داده تا با شناسایی مسائل آنها برای افزایش کیفیت خاک آنها اقدام کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1756

به "افزایش باروری خاک در چین برای تأمین مواد غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش باروری خاک در چین برای تأمین مواد غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید