اگر تلفن همراهتان را در هواپیما خاموش نکنید چه اتفاقی می افتد؟

به گزارش تا بینهایت، چرا باید تلفن همراه را در هواپیما خاموش کنیم؟

یکی از مسائل مهم در هواپیما که مسئله بسیاری از مسافران بوده، استفاده از تلفن همراه است. بارها شنیده ایم که می گویند از این کار اجتناب کنید و حتی بعضی با شایعاتی از قیبل افتادن هواپیما، منفجر شدن و… از خاموش کردن موبایل و یا تنظیم آن روی حالت پرواز در کابین حرف می زنند. روش معمول در هواپیماها این است که مسافران و خدمه تلفن همراه خود را در حالت airplane mode قرار دهند. ولی اگر آنها این کار را نکنند چه می گردد؟ با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه به این مسئله بپردازیم.

اگر تلفن همراهتان را در هواپیما خاموش نکنید چه اتفاقی می افتد؟

طبق تحقیقات و آنالیز ها در ارتفاع بالاتر از 10 هزار پایی سیگنال های تلفن همراه به چندین ایستگاه برخورد می نمایند. آنها پس از برخورد تقویت می شوند و در نهایت سیگنال های قوی تر می فرستند. البته باید بگوئیم تا به امروز هرگز موردی نبوده که روشن بودن تلفن همراه باعث سقوط هواپیمایی گردد. در واقع مسئله اصلی تداخل امواج به هواپیما و مشکل در کار خلبان در لحظات بحرانی و حساس است. اما با پیشرفت های اخیر صنعت هوانوردی، این مسئله دیگر اهمیت چندانی ندارد؛ چراکه از سال 2014 اداره ایمنی پروازها گفت که وسایل الکترونیکی داخل هواپیما هیچ مسئله ای ایجاد نمی نمایند ولی وظیفه اثبات این عدم وجود ریسک به عهده شرکت های هوایی قرار داده شده است.

بسیاری از خطوط هوایی آزمون های مخصوص را از سر گذرانده اند و امکان استفاده از تلفن های همراه در داخل هواپیما را قبول دارند. هرچند که اجازه برقراری ارتباط به وسیله تلفن همراه هنوز داده نشده است.

یک مطالعه نشان داده بیشتر الکترونیک ها دارای سپر حفاظت از تداخل امواج هستند و هیچ وسیله جادویی در کابین خلبان نیست که نشان دهد تلفن همراه روشن است. قانون عدم استفاده از تلفن همراه در هواپیما 20 سال پیش در تمام جهان گذاشته شد، ولی ابزارآلات نو امکان تداخل امواج را مرتفع نموده اند.

برای بسیاری از ما سئوالات زیادی به وجود می آید، اما در نهایت اینکه چه زمانی می رسد که بتوانیم از تلفن همراه در هواپیما استفاده کنیم، بستگی به تصمیم خطوط هوایی دارد.

البته به این نکته نیز توجه کنید که بسیاری از مسافران مایل به تحمل سروصدای صحبت دیگران با تلفن همراه نیستند و می خواهند در هواپیما آرامش لازم را داشته باشند. شاید این علت اصلی ممنوعیت صحبت به وسیله تلفن همراه در خطوط هوایی آمریکا باشد. نشستن کنار مسافری که با صدای بلند با فرد کنار خود صحبت می نماید، به مقدار کافی طاقت فرسا هست چه برسد به تحمل صحبت مسافران به وسیله تلفن همراه!

با تنظیم کردن گوشی تان روی حالت پرواز، تمامی سیگنال های انتقالی آن از کار می افتد و در نتیجه شما نمی توانید از سیستم تماس و پیامک آن بهره ببرید. حالت پرواز در موبایل شمل باعث صرفه جویی در باطری تان نیز می گردد.

در نهایت با اینکه می دانیم اگر موبایلتان را در هواپیما خاموش نکنید و یا از حالت پرواز استفاده نکنید، اتفاق وخیمی نمی افتد اما تا زمانیکه خطوط هوایی این اجازه را به شما ندادند، به آنها اطمینان کنید و از روشن کردن آنها خودداری کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1994

به "اگر تلفن همراهتان را در هواپیما خاموش نکنید چه اتفاقی می افتد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر تلفن همراهتان را در هواپیما خاموش نکنید چه اتفاقی می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید