این ابرمار ها هم وزن فیل اند!

به گزارش تا بینهایت، از تیتانوبوا، یک مار ماقبل تاریخ به مقدار تیرانوسوروس رکس، تا مار های پیتون و بوآ های امروزی که می توانند انسان را به طور کامل ببلعند، این ها بزرگترین، سنگین ترین و طولانی ترین مار هایی هستند که تا به حال روی زمین زندگی نموده اند.

این ابرمار ها هم وزن فیل اند!

به گزارش خبرآنلاین به نقل از لایوساینس، مار ها با بدن هایی با طرح های عجیب، حملاتی سریع، سریع تر از جت های جنگنده هنگام شتاب گیری و حتی ظرفیت پرواز دارند، گروهی از خزندگان هستند. بعضی از آن ها به خاطر یک ویژگی خاص سزاوار توجه هستند؛ مقدار بزرگ آنها.

از مار های بوآ گرفته تا مار های پیتون مشبک، این سیاره مملوء از مار ها در طرح ها و رنگ ها متنوع است؛ این شکارچیان در سراسر دنیا از جمله جنوب شرقی آسیا، آمریکای جنوبی و ایالات متحده یافت می شوند. اما بزرگ ترین مار های دنیا چقدر هستند؟ و بزرگترین مار های منقرض شده در تاریخ کدامند؟

مقدار گیری دقیق می تواند سخت باشد، به ویژه وقتی صحبت از گونه هایی است که مدت ها مرده اند. پاتریک کمپل، متصدی ارشد مجموعه خزندگان در موزه تاریخ طبیعی لندن، به لایو ساینس گفت: تأیید سوابق تاریخی ممکن است سخت باشد، و پوست مار ها را می توان بدون اعوجاج قابل مشاهده زیاد کشید، که منجر به برآورد بیش از حد می گردد.

با این حال، او گفت اسنادی از مار های غول پیکر از سراسر دنیا وجود دارد. در زیر نمونه ای از این مار های بزرگ را مشاهده می کنید.

پیتون سنگی آفریقای مرکزی (5 متر)

پیتون های سنگی آفریقای مرکزی بزرگترین مار آفریقا هستند که طول آن ها به 5 متر می رسد. طبق گفته باغ وحش اورگان، پیتون صخره ای آفریقای مرکزی (Python sebae) بزرگترین مار آفریقا است. این مار این بسیار سازگار است و در سراسر جنوب صحرای آفریقا یافت می گردد، جایی که به همان مقدار در زیستگاه های ساوانا، جنگل و بیابان زندگی می نماید. طبق گفته Animal Diversity Web این پیتون ها به طور میانه حدود (3 تا 5 متر) طول دارند. مانند پیتون های برمه ای، پیتون های سنگی آفریقای مرکزی نیز می توانند طعمه های قابل توجهی از جمله بز کوهی و تمساح را ببلعند. گاهی اوقات، حتی انسان ها نیز در منو هستند.

شاه کبرا (5.6 متر)

طبق گفته موسسه زیست شناسی ملی و باغ وحش ملی اسمیتسونیان، شاه کبری که بومی آسیا است، می تواند بیش از (5 متر) طول داشته باشد. طولانی ترین شاه کبری که تا به حال ثبت شده، یک مار اسیر با ارتفاع 5.6 متر بوده است که در باغ وحش لندن در اواخر دهه 1930، طبق رکورد های دنیای گینس، ثبت شده است. در آغاز جنگ دنیای دوم کشته شد تا در صورت بمباران باغ وحش از فرار آن به شهر جلوگیری گردد.

پیتون برمه (5.8 متر)

پیتون های برمه ای یک گونه مهاجم در فلوریدا هستند. بزرگ ترین صید شده در استان که در طبیعت زندگی می نماید 5.8 متر طول دارد. پیتون های برمه ای یکی از 41 گونه پیتون در سراسر دنیا هستند. پیتون های برمه ای بومی آسیای جنوب شرقی هستند و زندگی را در درختان آغاز می نمایند.

بوآ کوبا (5.9 متر)

بوآ های کوبایی بزرگترین مار های دریای کارائیب هستند. به گفته پارک حیات وحش Lake District این بوآ های رنگین کمانی، بومی کوبا، بزرگترین مار های دریای کارائیب هستند. به گفته محققان که در مجله Reptiles & Amphibians منتشر شده است، این مار ها با وزن (30 کیلوگرم) و طول تا (5.65 متر) رشد می نمایند.

پیتون هندی (6.4 متر)

مار پیتون هندی می تواند به وزن یک فیل تازه متولد شده باشد. این مار ها می توانند تا (6.4 متر) رشد نمایند؛ و تا 100 کیلوگرم وزن دارند. آن ها که بومی جنگل های هند، پاکستان، سریلانکا و نپال هستند، خویشاوندان نزدیک پیتون های برمه ای هستند.

پیتون مشبک (9.9 متر)

پیتون های مشبک طولانی ترین مار هایی هستند که امروزه روی زمین زندگی می نمایند. امروزه به طور گسترده به عنوان طولانی ترین مار روی زمین شناخته می گردد. بر اساس گزارش موزه تاریخ طبیعی بریتانیا، مار پیتون های مشبک به طور مرتب به بیش از (6.25 متر) می رسند.

آناکوندای سبز (10 متر)

آناکوندای سبز سنگین ترین مار زنده روی زمین است که وزن آن به 400 کیلوگرم می رسد. با در نظر گرفتن سوابق تاریخی، آن ها احتمالا به مقدار پیتون های مشبک طولانی نیستند. با این حال، آناکوندا های سبز سنگین ترین گونه مار های امروزی روی زمین هستند.

یک مار فسیل شده مربوط به دوران اکوئن (55.8 تا 33.9 میلیون سال پیش)، زمانی که Gigantophis garstini نام گرفته است و در مصر امروزی زندگی می کرد. در حالی که مار های امروزی می توانند به مقدار های باورنکردنی برسند، مار های ماقبل تاریخ بیشتر این رکورد های امروزی را شکستند.

Gigantophis garstini (تا 10متر)

یک مار فسیل شده مربوط به دوران اکوئن (55.8 تا 33.9 میلیون سال پیش)، زمانی که Gigantophis garstini نام گرفته است و در مصر امروزی زندگی می کرد. در حالی که مار های امروزی می توانند به مقدار های باورنکردنی برسند، مار های ماقبل تاریخ بیشتر این رکورد های امروزی را شکستند.

colossaeus (11.8 متر)

یک مار دریایی بود که می توانست بیش از 11 متر طول داشته باشد. مار های غول پیکر محدود به خشکی نبودند. این مار دریایی از اقیانوسی باستانی عبور کرد که زمانی 100 میلیون سال پیش بر روی بخش هایی از شمال آفریقا قرار داشت.

cerrejonensis (13 متر)

تیتانوبوا با طول (13 متر) بزرگترین مار شناخته شده بود که تا به امروز زندگی نموده است. Titanoboa cerrejonensis یک هیولای خیالی نیست که برای یک فیلم ترسناک ساخته شده است، بلکه موجودی واقعی است که زمانی از میان جنگل ها و رودخانه های مرطوب آمریکای جنوبی می لغزد. تیتانوبوا بزرگترین مار شناخته شده ای بود که تا به حال وجود داشته است.

منبع: فرارو
انتشار: 9 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2227

به "این ابرمار ها هم وزن فیل اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ابرمار ها هم وزن فیل اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید