برنامه راهبردی طراحی و ساخت ماهواره های کیوب سَت تدوین شد

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران، حسین صمیمی صبح امروز چهارشنبه در پنجمین نشست تخصصی دستاوردهای علمی و فنی پژوهشگاه فضایی ایران گفت: در کشور ما پتانسیل خوبی در بخش خصوصی و دانشگاه ها برای طراحی و ساخت ماهواره های کیوب ست وجود دارد و تا به امروز نیز فعالیت هایی در سطح دانشگاهی در این خصوص شکل گرفته به همین دلیل به نظر می رسد این فعالیت ها باید در قالب یک برنامه راهبردی به صورت منسجم ساماندهی گردد و در این راستا پژوهشگاه فضایی ایران یک برنامه راهبردی در این حوزه تدوین نموده و فضای آزمایشگاهی مناسبی نیز به این موضوع اختصاص داده است.

برنامه راهبردی طراحی و ساخت ماهواره های کیوب سَت تدوین شد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

وی گفت: امیدواریم پس از تعاملات لازم با سازمان فضایی این برنامه راهبردی کلید زده گردد که در کنار سایر مسیرهای موجود امکان دسترسی ارزان تر و سریع تر ما را به فضا فراهم می نماید.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران ادامه داد: پیشرفت های تکنولوژی امکان ساخت ماهواره هایی ارزان با ابعاد کوچک و در تیراژ بالا را فراهم نموده و این امر امکان ارائه سرویس های بدیع و نوین را فراهم ساخته از سوی دیگر ماهواره برهایی با قابلیت استفاده مجدد در جهان، تست های عملیاتی را پشت سر گذاشته و این امر طرح موضوعاتی چون توریسم فضایی را عملیاتی نموده است.

وی گفت: به هر حال در زمانه ای قرار داریم که به آن عصر چهارم فضا می گویند و دیگر تنها دولت ها بازیگر حوزه فضایی نیستند و بخش های خصوصی و شرکت های نوآور نقش پررنگی را ایفا می نمایند.

به گفته وی این همایش فرصت مناسبی برای تقویت تعامل میان متخصصان و بازیگران بخش فضایی کشور و بحث و گفتگو در مورد مسائل فضایی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 643

به "برنامه راهبردی طراحی و ساخت ماهواره های کیوب سَت تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه راهبردی طراحی و ساخت ماهواره های کیوب سَت تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید