بستنی بخورید تا خوشحال شوید

تا امروز چیزی از رابطه بستنی و خوشحالی شنیده بودید؟ محققان در آخرین آنالیز هایشان این ادعای عجیب را به اثبات رسانده اند. آنها می گویند در روزهای تلخ زندگی تان، با خوردن بستنی می توانید بار غم را زمین بگذارید و در لحظه چشیدن طعم این خوراکی، به اندازه برنده شدن در قرعه کشی یا شنیدن موسیقی محبوبتان احساس سرخوشی کنید.

بستنی بخورید تا خوشحال شوید

رابطه بستنی و خوشحالی

عصب شناسان انگلستانی با تصویربرداری مغناطیسی، واکنش های مغز در زمان خوردن بستنی را مورد آنالیز قرار دادند و دریافتند که احساس رضایت در افراد، در زمان مصرف بستنی وانیلی، بالا می رود. با توجه به آنالیز های صورت گرفته، رابطه بستنی و خوشحالی آنقدر قدرتمند است که تنها با خوردن یک قاشق پر از بستنی فرمان خوشحالی به مغز فرستاده می گردد.

پژوهشگران تردیدی در مورد رابطه بستنی و خوشحالی ندارند اما می گویند که این ترکیب ساخته شده از شیر و شکر که در دمای پایین به عمل می آید، تنها خوراکی شادی آور نیست. آنها در پژوهش هایشان دریافته اند که برای بهبود خلق و خو و پیدا کردن دلایل تازه ای برای خوشحالی، می توان از این خوراکی هاکمک گرفت:

موز

یکی از خوراکی های موثر در بهبود خلق و خو، موز است. این میوه که منبعی غنی از پتاسیم و منیزیم به شمار می رود، نه تنها آرامش بخش است که می تواند سرخوشی شما را بیشتر کند. موز سرشار از یک اسید آمینه به نام تریپتوفان است که با وارد شدنش به بدن، مغز میزان بیشتری سروتونین و ملاتونین فراوری می نماید و زمینه را برای شادی بیشتر فراهم می سازد.

ماهی

تنها اسیدهای چرب غیراشباع موجود در ماهی آن را به یکی از خوراکی های شادی آور تبدیل نمی نمایند. ماهی سرشار از ویتامین های گروه B است که توان شما برای مقابله با استرس را افزایش می دهند و از کمبود سروتونین که هورمونی شادی آور است جلوگیری می نمایند.

شکلات

وجود ماده ای به نام تریپتوفان در کاکائو، آن را به یکی از خوراکی های شادی آور تبدیل نموده است. به همین دلیل است که محققان می گویند با خوردن شکلات کاکائویی تیره، حتی اگر تلخ باشد، می توان استرس را کم کردو سطح شادی را بالا برد. پژوهشگران خواص متعددی را برای شکلات های تلخ کاکائویی کشف نموده بودند و شادی آور بودن، تنها یکی از آن خاصیت هاست.

ماست

پژوهشگران معتقدند که مصرف فراورده های حاوی باکتری پروبیوتیک، خلق و خو را بهبود می دهد. از نظر آنها مصرف ماست زمینه را برای وارد شدن این باکتری ها به بدن وارد می نماید و در این میان مصرف ماست های غنی شده با باکتری های پروبیوتیک، توان مغز را برای فراوری سروتونین یا همان هورمون خوشحالی بالا می برد.

به گفته آنها با مصرف انواع ماست می توان شادی را بیشتر کرد اما اگر سراغ ماست هایی چون لاکتیویا بروید، به دلیل بالا بودن میزان باکتری های پروبیوتیک در ترکیبشان، خلق و خویتان هر روز بهتر می گردد.

عسل

حتما شنیده اید که مصرف خوراکی های شیرین شادی آور است اما شاید ندانید که با مصرف زیاد از اندازه شیرین نماینده های مصنوعی، مغزتان به خوردن آنها عادت می نماید و در نهایت به جای ترشح بیشتر هورمون های شادی، در صورت دریافت نکردن خوراکی های شیرین، شما را غمزده می نماید.

محققان می گویند اگر به جای مصرف قند و شکر،با استفاده از عسل مغزتان تحت تاثیر قرار دهید، شادی پایداری ایجاد می گردد و مصرف عسل برخلاف شیرین نماینده های مصنوعی، پس از مدتی باعث غمگین شدنتان نمی گردد. گذشته از این، وجود ترکیبات ضدالتهاب در عسل، احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد.

(بستنی های کاله را در این صفحه ببینید)

منبع: کتاب کاله

به "بستنی بخورید تا خوشحال شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستنی بخورید تا خوشحال شوید"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید