بستن برنامه های پس زمینه گوشی ممنوع

به گزارش تا بینهایت، تهران (پانا) - بستن دائم تمامی برنامه های در حال فعالیت در سیستم عامل اندروید همواره سودمند نیست و مهندسان علت مشخصی برای آن بیان نموده اند.

بستن برنامه های پس زمینه گوشی ممنوع

بسیاری از مردم تصور می نمایند بستن مداوم برنامه های پس زمینه سیستم عامل اندروید موجب عملکرد بهتر گوشی می گردد، ولی آنالیز های تخصصی نشان داده است این اقدام در طولانی مدت به دستگاه آسیب زده و به جای افزایش سرعت موجب کاهش عملکرد مطلوب سیستم عامل می گردد.

بسته به نوع گوشی اندرویدی که از آن استفاده می کنید دو روش کلی برای مشاهده برنامه های فعال وجود دارد یکی از آن ها حرکت انگشت از پایین به سمت بالای نمایشگر و دیگری لمس کردن گزینه مربع در پایین صفحه است. پس از نمایش صفحه برنامه های در حال انجام معمولاً گزینه ای به نام CLEAR ALL وجود دارد که با زدن آن تمام برنامه ها به طور همزمان بسته می گردد. اما کارشناسان فناوری معتقدند نباید همه برنامه ها را به طور مستمر بست. از جمله دلایل بیان شده برای پرهیز از بستن دائم برنامه های فعال اندروید می توان به کاهش عمر باتری، اجرای سریع تر برنامه های موجود در پس زمینه سیستم عامل، باز و بستن چند باره یکی از برنامه های موجود در گوشی انرژی مضاعفی از سی پی یو (CPU) می گیرد، افزایش مصرف باتری، اپلیکیشن های درحال اجرا داده های موجود در گوشی را تحت تأثیر قرار نمی دهد و بسته شدن اتوماتیک برنامه های بلا استفاده اشاره نمود.

برترین زمان برای بستن برنامه های اندروید کی است؟

زمانی که یک یا چند اپلیکیشن موجود در گوشی به دلایل مختلف بسته شده باشد بستن آن ها ایده خوبی است و می تواند موجب بهبود عملکرد گوشی گردد. به عبارت دیگر بستن برنامه های منجمد (فریز) مفید است. دیگر موقعیت مناسب برای بستن یک یا چند اپلیکیشن فعال در پس زمینه اندروید زمانی است که از برنامه ای سنگین همچون بازی های پرحجم و نرم افزار های گرافیکی استفاده نموده اید و دیگر برای چند ساعت کاری با آن ها ندارید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2037

به "بستن برنامه های پس زمینه گوشی ممنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستن برنامه های پس زمینه گوشی ممنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید