تأکید بر اهمیت رأی مردم روسیه در همه پرسی اصلاح قانون اساسی

به گزارش تا بینهایت، سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد که رأی مردم درباره اصلاح قانون اساسی فدراسیون روسیه، یک اقدام تشریفاتی نبوده و دیدگاه مثبت یا منفی آنها در این باره اهمیت بسیار زیادی دارد، هرچند از لحاظ قانونی ضرورتی در برگزاری همه پرسی نیست.

تأکید بر اهمیت رأی مردم روسیه در همه پرسی اصلاح قانون اساسی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه راسیسکایا گازیتا، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران گفت که رأی مردم درباره اصلاحات قانون اساسی ، یک اقدام تشریفاتی نیست.

پسکوف در پاسخ به این سؤال که همه پرسی مردمی درباره اصلاحات قانون اساسی چه موقع برگزار می شود، گفت: ترتیب و زمان رأی گیری سراسری در باره اصلاح قانون اساسی اکنون در حال تدوین بوده و بعداً، قبل یا بعد از امضای قانون آن، مشخص خواهد شد. و البته به موقع به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

سخنگوی کرملین توضیح داد: ما قبل از هر چیز بر این عقیده هستیم که این همه پرسی اصلاً جنبه تشریفاتی ساده ندارد و تصمیم رئیس جمهور پوتین برای ترتیب دادن چنین رأی گیری ، هرچند از لحاظ قانونی چنین ضرورتی وجود ندارد، ولی با این وجود، از دیدگاه ولادیمیر پوتین بسیار با اهمیت است و هر یک از شهروندان حق یک رأی در باره آن دارند: آری یا خیر. و اگر مردم روسیه این اصلاحات آن را نامناسب بدانند، دقیقاً بر اساس خواسته آنها عمل خواهد شد.

پسکوف در خاتمه افزود: من فعلاً قصد ندارم در مورد جزییات همه پرسی صحبت کنم ، ولی ما بار دیگر تاکید می کنم که رای گیری سراسری درباره اصلاحات قانون اساسی به هیچ وجه نمی تواند یک تشریفات صرف باشد.

رئیس جمهوری روسیه دوشنبه گذشته لایحه ای را به دومای دولتی ارائه داد که تغییراتی را در چند ماده قانون اساسی این کشور که وی در پیام سالانه خود به مجمع فدرال در تاریخ 15 ژانویه (25 دی ماه) اعلام کرده بود، در نظر گرفته است.

نخستین جلسه قرائت این لایحه قانونی در دومای دولتی در تاریخ 23 ژانویه (سوم بهمن ماه) برگزار گشت، دور دوم قرائت آن در ماه فوریه خواهد بود و سپس به احتمال زیاد در بهار سال جاری، همه پرسی سراسری درباره بسته اصلاحات پیشنهادی انجام خواهد گرفت.

ولادیمیر پوتین پیش از این درباره همه پرسی از مردم روسیه برای اصلاحات قانون اساسی توضیح داد: رأی دادن به هر یک از تغییرات مورد نظر در این رابطه از لحاظ فنی امکان پذیر نیست، برای اینکه ممکن است هزاران پیشنهاد وجود داشته باشد. بنابراین بهترین گزینه ارائه یک بسته پیشنهادی اصلاحات در این زمینه و انجام همه پرسی از مردم در باره آن است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 753

به "تأکید بر اهمیت رأی مردم روسیه در همه پرسی اصلاح قانون اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید بر اهمیت رأی مردم روسیه در همه پرسی اصلاح قانون اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید