تقویت سامانه بارشی در گیلان طی فردا ، احتمال بارش پراکنده برف در ارتفاعات

به گزارش تا بینهایت، خبرنگاران/گیلان مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه طی امروز، چهارشنبه تا دوشنبه هفته آینده، شرایط برای بارش در استان وجود دارد، توضیح داد: از عصر امروز تا فردا در بعضی منطقه ها استان بارندگی شدت خواهد یافت.

تقویت سامانه بارشی در گیلان طی فردا ، احتمال بارش پراکنده برف در ارتفاعات

محمد دادرس در گفت وگو با خبرنگاران، آسمان گیلان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: منجیل با 19.9 درجه سلسیوس و اسب وونی با 6.2 درجه سلسیوس گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

وی از بارش 76 میلیمتری باران طی 48 ساعته گذشته در بندرانزی اطلاع داد و اضافه نمود: آنالیز نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم استقرار سامانه بارشی و فعالیت تناوبی آن تا اوایل هفته آینده در منطقه است؛ بنابراین طی این مدت با ابرناکی و مه آلود بودن هوا روبرو هستیم و بارندگی و وزش باد شدید و خیلی شدید و رعد و برق از پدیده های جوی مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه طی امروز، چهارشنبه تا دوشنبه هفته آینده، شرایط برای بارش در استان وجود دارد، توضیح داد: از عصر امروز تا فردا در بعضی منطقه ها استان بارندگی شدت خواهد یافت. این سامانه بارشی تا اواخر وقت پنجشنبه در بعضی منطقه ها استان شرایط را برای بارندگی و وزش باد شدید یا خیلی شدید را فراهم می نماید؛ البته بارندگی در تمام استان رخ خواهد داد، اما در بعضی منطقه ها استان شدید یا خیلی شدید خواهد بود.

دادرس، با اشاره به تقویت جریانات سرد شمالی در منطقه، گفت: برای 48 ساعت آینده شرایط برای کاهش دما مهیا است؛ بنابراین برای ارتفاعات بالادست بارش پراکنده برف دور از انتظار نیست. طی این مدت آسمان غالبا قسمتی ابری همراه با وزش باد، بارندگی و رعد و برق است.

وی آبگرفتگی، جاری شدن روان آب موقت در مسیل ها، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها، رانش و لغزش و برخورد صاعقه را از جمله مخاطرات این سامانه دانست و اعلام نمود: وزش باد در سواحل شدید خواهد بود. بعلاوه به سبب تقویت سامانه بارشی، فرایند کاهش دما تا پنج درجه سلسیوس تا روز آدینه ادامه خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1822

به "تقویت سامانه بارشی در گیلان طی فردا ، احتمال بارش پراکنده برف در ارتفاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت سامانه بارشی در گیلان طی فردا ، احتمال بارش پراکنده برف در ارتفاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید