توسعه سیناپس مصنوعی سریع به یاری هوش مصنوعی

به گزارش تا بینهایت، محققان پیروز به توسعه سیناپس مصنوعی سریع و کم انرژی به یاری هوش مصنوعی شدند.

توسعه سیناپس مصنوعی سریع به یاری هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی خبرنگاران به نقل از مدیکال نیوز، محاسبات صورت گرفته به وسیله محققان در حوزه توسعه سیناپس مصنوعی سریع و کم انرژی برای سیستم های هوش مصنوعی با الهام از مغز یک داوطلب برای فناوری های محاسباتی نسل بعدی بسیار امیدوارنماینده بوده است.

توسعه سیستم های هوش مصنوعی پیشرفته نسل بعدی می تواند به اسم یک انرژی کارآمد، سبک و سازگار با مغز انسان مورد توجه و آنالیز قرار گیرد.

یک سیناپس مصنوعی شامل شکافی بین دو نورون است که به سیگنال های الکتریکی اجازه برقراری ارتباط را می دهد تا از این طریق از انتقال سیگنال عصبی کارآمد و فرآیند تشکیل حافظه در مغز الگوبرداری نمایند.

به منظور بهبود بهره وری انرژی سیناپس مصنوعی، تیم تحقیقاتی لوک برای اولین بار یک فرآیند ساخت الکترود رسوبی فقط برای فلزات الکترود های نانو در سیناپس مصنوعی را معرفی نموده اند. محققان این تیم با استفاده از دستگاه های یادگاری ژرمانیوم-آنتیموان-تلوراید مبتنی بر نانو ستون، یک دستگاه سیناپسی مصنوعی با تغییر فاز را طراحی نموده اند که مصرف انرژی کم 1.8 پی جی در هر رویداد سیناپسی مبتنی بر جفت پالس، از جمله مزیت های این دستگاه است؛ بعلاوه این نسبت به سیناپس های مصنوعی سنتی حدود 82 درصد کوچکتر است.

طبق آزمایش های صورت گرفته، سیناپس مصنوعی بر اساس مواد تغییر فاز می تواند درمان افسردگی و انعطاف پذیری وابسته به زمان را با انرژی فوق العاده کم را در پی داشته باشد، بعلاوه آرایه های سیناپس مصنوعی می تواند یک روش امیدوارنماینده برای بهبود عملکرد و وظایف هوش مصنوعی باشد.

الکترودهای بخاری سنتی که بر اثر فرآیند رسوب گذاری و حکاکی ایجاد شده اند، می توانند آسیب زیادی در سطوح مشترک به همراه داشته باشند، هرچند الکترودهای بخاری ایجاد شده به وسیله یک فرآیند تنها برای رسوب گذاری در این مطالعه می توانند درجه کوچکتری از آسیب را در رابط ایجاد نمایند اما این امکان وجود دارد که با ایجاد یک رابط قوی تر و بدون نقص با کاهش قابل ملاحظه مقاومت تماس و تغییرات همراه شده و در نتیجه منجر به کاهش جریان کار شوند.

بیشتربخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1810

به "توسعه سیناپس مصنوعی سریع به یاری هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه سیناپس مصنوعی سریع به یاری هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید