خبرنگاران تعرفه خدمات فیزیوتراپی جوابگوی هزینه های مراکز نیست

به گزارش تا بینهایت، تهران - خبرنگاران- رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: تعرفه خدمات فیزیوتراپی سال جاری باید 50 تا 55 درصد رشد می یافت که در شورای عالی بیمه سلامت 28.5 درصد مشخص شده و عادلانه نیست.

خبرنگاران تعرفه خدمات فیزیوتراپی جوابگوی هزینه های مراکز نیست

به گزارش روز شنبه خبرنگاران از انجمن فیزیوتراپی ایران، احمد موذن زاده اضافه نمود: با توجه به میزان تورمی که در سال گذشته داشتیم و همچنین هزینه های سرباری که به واسطه بیماری کرونا به مراکز فیزیوتراپی تحمیل شده، حداقل رشد تعرفه های امسال مورد نظر انجمن فیزیوتراپی ایران، 50 تا 55 درصد است.

وی ادامه داد: میزان رشد تعرفه ای که در شورای عالی بیمه سلامت لحاظ شده حدود 28.5 درصد است و فاصله بسیار زیادی با تورم واقعی دارد. از این نظر این میزان رشد تعرفه ها و نداشتن پوشش مناسب بسیاری از خدمات ارزشمند تخصصی فیزیوتراپی به خصوص توسط بیمه های تکمیلی، جوابگوی هزینه های سرباری نخواهد بود.

رییس انجمن علمی فیزیوترای با تاکید بر نقش فیزیوتراپی در بهبود بیماران کووید، گفت: فیزیوتراپیست ها در محیط های بیمارستانی و بخش های مراقبت های ویژه با آموزش ورزش های تنفسی و انجام فیزیوتراپی قفسه سینه و مراقبت های لازم می توانند در بهبود شرایط تنفسی بیماران نقش مثبتی داشته باشند.

موذن زاده ادامه داد: با توجه به عوارضی که این بیماری از لحاظ ناتوانی فیزیکی، ضعف سیستم اسکلتی و عضلانی و مسائل حرکتی ایجاد می نماید و همچنین عوارض دراز مدتی که در شرایط مزمن برای تعدادی از این بیماران ایجاد می گردد، فیزیوتراپیست ها می توانند با آموزش ورزش های مناسب و تمرین درمانی به این بیماران یاری نمایند تا سریع تر به محیط کار، زندگی و کوشش حرفه ای و اجتماعی بازگردند.

وی توضیح داد: امید است با توجه به این شرایط، سازمان های بیمه گر تکمیلی مبادرت به کاهش ضرایب ریالی تعرفه های مصوب شورای عالی بیمه ننمایند. با توجه به الزام قانونی رعایت تعرفه های هیأت دولت، مصوبه ای که توسط شورای عالی بیمه سلامت ابلاغ می گردد حداقل باید به صورت تمام و کمال در سطح کشور اجرا گردد.

ضریب نفوذ واکسیناسیون فیزیوتراپیست ها کمتر از 20 درصد است

این فیزیوتراپیست درباره بحث واکسیناسیون جامعه پزشکی و فیزیوتراپی گفت: تا کنون از حدود هشت هزار فیزیوتراپیست که در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند میزان ضریب نفوذ واکسیناسیون برای همکاران ما چیزی کمتر از 20 درصد است و برای فیزیوتراپیست هایی که در محیط های بیمارستانی و بخش های کرونایی، بخش های سرپایی و مراکز درمانی فیزیوتراپی یا در سازمان های دیگر مثل سازمان بهزیستی، مراکز نظامی و هلال احمر، شرکت نفت و مراکز نگهداری معلولین و سالمندان فعالیت می نمایند، این میزان واکسیناسیون اصلاً مطلوب نیست.

موذن زاده گفت: با توجه به توافق اخیر سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت و سپردن نقش محوری مدیریت واکسیناسیون بخش خصوصی درمان به نظام پزشکی، امید است با کوشش سازمان نظام پزشکی و همکاری وزارت بهداشت، تا اردیبهشت ماه جاری تمامی اعضای جامعه فیزیوتراپی مانند سایر اعضای جامعه پزشکی واکسینه شوند و از این حیث هم این آمادگی در همکاران ما همگام با سایر اعضای جامعه پزشکی تقویت گردد تا بتوانند باوجود شرایط بسیار بحرانی کرونایی فعلی به خدمت رسانی خود به آحاد بیماران، دردمندان و معلولان ادامه دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1572

به "خبرنگاران تعرفه خدمات فیزیوتراپی جوابگوی هزینه های مراکز نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعرفه خدمات فیزیوتراپی جوابگوی هزینه های مراکز نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید