ارسال 255 اثر به جشنواره کارتون لیلیوم مازندران

به گزارش تا بینهایت، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، ارسال 255 اثر به جشنواره کارتون لیلیوم مازندران صورت پذیرفت.

ارسال 255 اثر به جشنواره کارتون لیلیوم مازندران

نشست خبری نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران با موضوع هتلداری و گردشگری با حضور مهدی رودبارکی رئیس جشنواره، عباس قاضی زاهدی دبیر جشنواره، مسعود شجاعی طباطبایی رئیس هیئت داوران، بهرام عظیمی مشاور هنری و عضو هیئت داوران و جمال رحمتی عضو هیئت داوران در خانه شعر و ادبیات منطقه گردشگری عباس آباد در تهران برگزار گردید.

عباس قاضی زاهدی، دبیر جشنواره در ابتدای نشست خبری گفت: قرار بود مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران 15 و 16 اسفند در استان مازندران برگزار گردد، اما با توجه به اوج گیری تازه کرونا اختتامیه این رویداد حدود یک ماه به تعویق افتاد.

وی پیرامون ارسال 255 اثر به جشنواره کارتون لیلیوم مازندران اعلام کرد: چهار ماه قبل فراخوان جشنواره با 6 محور اخلاق حرفه ای در صنعت گردشگری، اهمیت نیروی انسانی در صنعت گردشگری، کرونا و بحران ایمنی و بهداشت در هتل ها و اماکن گردشگری، عوامل موثر در رضایتمندی میهمانان، مقایسه هتلداری ایران و جهان و واقعیت رزور آنلاین بسته سفر منتشر شد.

حضور هنرمندانی با بیش از 50 جایزه بین المللی

قاضی زاهدی با اشاره به استقبال هنرمندان کارتونیست از این رویداد اضافه نمود: یکصد و یازده هنرمند با ارسال 255 اثر شرکت کردند که حدود 40 درصد آنها بیش از 50 جایزه بین المللی را در رزومه خود دارند و این نشانگر حضور هنرمندان حرفه ای در این رویداد است.

وی درباره اهمیت برگزاری چنین جشنواره هایی اعلام کرد: نهادها و سازمان های مختلف برای تببین اولویت و دغدغه های خود می توانند اقدام به برگزاری چنین رویدادهایی نمایند. چنانچه در گذشته جشنواره ای با موضوع بحران بی آبی برگزار گردیده است.

دبیر نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران برگزاری این جشنواره را پس از بحران دو ساله کرونا در رونق صنعت گردشگری موثر بیان کرد و از منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد به عنوان حامی معنوی این رویداد نام برد.

امیدآفرینی فعالان گردشگری، هدف جشنواره لیلیوم

مهدی رودبارکی درباره اثرگذاری جشنواره لیلیوم اعلام کرد: همه کوشش ما این است که با ارتقای سطح کیفی جشنواره دوره های آینده را در سطح بین المللی برگزار کنیم. رسانه ها می توانند صدای این رویداد فرهنگی باشند و تمام کوششمان برای اجرای این ایده امیدآفرینی برای فعالان صنعت گردشگری است و اینکه به آنها اعلام کنیم برای آینده بهتر باید امید داشت.

رودبارکی با اشاره به اینکه در برگزاری این جشنواره از هیچگونه یاری و تسهیلات دولتی استفاده نکرده ام، گفت: تا به امروز مذاکره ای با وزارت گردشگری نداشته ام. البته نیازی به یاری اقتصادی ندارم اما حمایت معنوی وزارتخانه می تواند در این راستا یاری رسان باشد.

جشنواره ای که می تواند تاثیر بین المللی داشته باشد

بهرام عظیمی، مشاور هنری و عضو هیئت داوران با اشاره به تفاوت این رویداد با سایر جشنواره ها اعلام کرد: این جشنواره را در سطح درجه اول جشنواره های بین المللی دانست که می تواند در برگزاری سایر جشنواره ها نیز موثر باشد. برای اولین بار است که بخش خصوصی چنین ایده ای را با هزینه شخصی اجرا می نماید و خروجی آن می تواند تاثیر بین المللی داشته باشد.

مشاور هنری جشنواره این ایده را مجذوب کننده و نوعی بدعت گذاری دانست و اضافه نمود: زمانی که وارد یک هتل می شوید و کارتن هایی را درباره هتل و گردشگری می بینید، مطمئنا در ذهنتان ماندگار می گردد.

پیوندی بین اقتصاد هنر و اقتصاد گردشگری

مسعود شجاعی، رئیس هیئت داوران جشنواره با اشاره به اینکه در جهان برگزاری جشنواره هایی با موضوع کارتن رایج است و متولیان آن اغلب شهرداری ها هستند، اضافه نمود: در ترکیه، اسپانیا، برزیل و کوبا شهرداری ها در راستای معرفی شهرها اقدام به برگزاری چنین رویدادهایی می نمایند که به نوعی پیوند بین اقتصاد هنر و اقتصاد گردشگری است.

معرفی اماکن گردشگری از این طریق نوعی هوشمندی است

جمال رحمتی، داور جشنواره در این نشست گفت: توجه به موضوع این جشنواره یک مسئولیت اجتماعی است: این جشنواره و هزینه ای که برای آن شده است به فرهنگ و هنر کشور یاری می نماید و اتفاق مهمی است. در جهان به واسطه برگزاری چنین رویدادهایی یک محل در سطح بین الملل معرفی می گردد و این نوعی هوشمندی است.

حال صنعت گردشگری ایران به علت بحران کرونا خوب نیست. شیوع ویروس کرونا باعث ایستادن چرخ بیشتر مشاغل بخصوص صنعت گردشگری و به تبع آن هتلداری شده است. این جشنواره بر آن است با نگاه تیزبینانه هنرمندان کارتونیست، نقشی در زنده نگه داشتن این صنعت داشته باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2015

به "ارسال 255 اثر به جشنواره کارتون لیلیوم مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال 255 اثر به جشنواره کارتون لیلیوم مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید