خرید آنلاین بلیط هواپیما؛ کدام سایت قابل اعتماد است؟

به گزارش تا بینهایت، خبرنگاران: امروزه افراد بسیاری سفر های هوایی را به زمینی ترجیح می دهند. سفر با هواپیما بسته به مسافتی که تا رسیدن به مقصد در پیش است، نسبت به انواع سفر های زمینی گزینه راحت تر و مناسب تری به نظر می رسد. اگر قصد سفر با هواپیما را دارید، اولین کاری که باید انجام دهید، خرید بلیط هواپیما است. البته این روز ها دیگر نیازی نیست برای خریدن هر بلیطی شال و کلاه کنید و بیرون بروید. بلکه به راحتی می توانید در خانه بنشینید و با موبایل یا لپتاب خود به صورت آنلاین بلیط بخرید.

خرید آنلاین بلیط هواپیما؛ کدام سایت قابل اعتماد است؟

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

خرید آنلاین بلیط هواپیما هم از این قاعده مستثنی نیست!

بلیط هواپیما انواع مختلفی دارد. مخصوصاً اگر باراول تان باشد که می خواهید بلیط آنلاین هواپیما بخرید، ممکن است کمی گیج شوید. از طرفی بیشتر مسافرین هواپیما همیشه دنبال خریدن بلیط های ارزان قیمت هستند تا صرفه مالی بهتری برایشان داشته باشد. ضمناً دغدغه امنیت سفر را هم باید به فهرست این نگرانی ها اضافه کنیم.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما می توانید از سایت های آژانس های هواپیمایی معتبر یاری بگیرید. آژانس هایی که شما را نسبت به راحتی و امنیت سفر خاطر جمع می نمایند و فهرست قیمت های منصفانه ای هم دارند. در این مقاله قصد داریم تمام هدایت های لازم جهت خرید آنلاین بلیط هواپیما را در اختیارتان بگذاریم تا دیگر از این بابت نگرانی نداشته باشید.

نکاتی که باید حین خرید آنلاین بلیط هواپیما در نظر بگیرید

1. در زمان مناسب بلیط هواپیما بخرید.

خرید آنلاین بلیط هواپیما هم درست مثل خرید حضوری آن باید در زمان مناسب صورت بگیرد. اگر خرید بلیط سفر برای آخر هفته ها و تعطیلات رسمی را به آخرین لحظات موکول کنید، ممکن است مجبور شوید بلیط هایی گران تر از حد معمول خریداری کنید.

سایت ها و مارکت های زیادی هستند که فهرستی از تمامی قیمت های بلیط های هواپیمایی را به صورت یک جا نمایش می دهند تا شما بتوانید بهترین و ارزان ترین بلیط هواپیما را به طور آنلاین پیدا و خریداری کنید. یکی از مزیت های عظیم چنین مارکت هایی، این است که برای شما امکان مقایسه بین بلیط های هواپیمایی مختلف را فراهم می نمایند تا بتوانید هوشمندانه تصمیم بگیرید.

2. اطلاعات سفر خود را آنالیز کنید.

در این مورد هم خرید آنلاین بلیط هواپیما چندان فرقی با خرید حضوری آن ندارد. در هر دو صورت بهتر است حواس تان را جمع کنید و مواردی مثل ساعت پرواز، نام فرودگاه، مقصد و تاریخ پرواز را با دقت آنالیز و انتخاب کنید.

3. از سایت های معتبر بلیط آنلاین هواپیما بخرید.

به جرئت می توان گفت تنها مسئله ای که در خرید آنلاین بلیط هواپیما ممکن است رخ دهد، انتخاب سایت های نامعتبر است که البته این نگرانی با خرید از سایت های آژانس های هواپیمایی معتبر رفع می شود.

انواع بلیط هواپیما

پیش تر اشاره کردیم که انواع مختلفی بلیط هواپیما وجود دارد. 2 نوع کلی آن بلیط هواپیمای سیستمی و بلیط هواپیمای چارتری است که هر کدام را به طور جداگانه آنالیز می کنیم.

1. بلیط هواپیمای سیستمی

قیمت بلیط هواپیمای سیستمی بر اساس مصوبه شرکت هواپیمایی مشخص می شود. پس فرقی نمی نماید آن ها را از آژانس های مسافرتی خریداری کنید یا مستقیماً از خود شرکت هواپیمایی بخرید.

مزایای بلیط هواپیمای سیستمی

  • بلیط هواپیمای سیستمی قابل استرداد یا همان قابل پس دادن است.

البته هنگام پس دادن بلیط مقداری از پول شما به عنوان جریمه کسر خواهد شد. اما الباقی آن به حساب تان برمی شود.

  • قیمت بلیط هواپیمای سیستمی برای افراد با سنین مختلف متفاوت است

یعنی مثلاً بلیط افراد کم سن و سال نسبت به افراد عظیمسال ارزان تر است. پس اگر همراه خانواده سفر می کنید بهتر است این نوع بلیط را به صورت آنلاین خریداری کنید.

2. بلیط هواپیمای چارتری

قیمت بلیط هواپیمای چارتری به طور مداوم تغییر می نماید؛ که البته این تغییر خیلی از مواقع مثبت است. به این معنا که حتی ممکن است قیمت بلیط هواپیمای چارتری خیلی ارزان تر از بلیط هواپیمای سیستمی شود.

حالا دلیلش چیست؟ دلیلش این است که برخی از آژانس های مسافرتی، همه یا بخشی از جایگاه های یک هواپیما را از قبل برای مدت مشخصی پیش خرید می نمایند و سپس این جایگاه های پیش خرید شده را با قیمت جدیدی که خودشان مشخص می نمایند، به مسافران می فروشند.

حال این تغییر قیمت به چه عاملی بستگی دارد؟ پاسخ آن ساده است: به میزان تقاضای مسافر!

در مواقعی که میزان تقاضا بالا است؛ مثلاً در تعطیلات سال نو یا آخر هفته هایی که شنبه و یکشنبه آن ها هم تعطیل رسمی است و افراد زیادی به سفر می فرایند، قیمت این بلیط ها افزایش می یابد. ولی زمانی که تقاضا کم می شود، مثلاً در فصل های کم جهانگرد یا موقع امتحانات مدارس و دانشگاه ها، قیمت این بلیط ها هم کاهش می یابد. قیمت بلیط های چارتر به زمان پرواز هم بستگی دارد. هر چه زمان پرواز نزدیک تر شود، قیمت این بلیط ها بسته به تعداد آن ها بیشتر یا کمتر می شود.

معایب بلیط هواپیمای چارتری

  • در برخی آژانس های هواپیمایی این بلیط ها قابل پس دادن یا استرداد نیستند
  • قیمت این بلیط ها برای افراد با هر سن و سالی یکسان است یا اگر هم تفاوت داشته باشد، نسبت به بلیط های سیستمی تنوع نرخی کمتری دارد

مقایسه قیمت بلیط هواپیمای چارتری با سیستمی

بیایید قیمت این دو نوع بلیط هواپیمایی را با دقت بیشتری آنالیز کنیم تا موقع خرید آنلاین بلیط هواپیما به مسئله ای برنخوریم. خوشبختانه از خرداد ماه سال 1395، برای قیمت بلیط هواپیمای سیستمی سقف و کف مشخص نموده اند. به این معنا که مثلاً آژانس های هواپیمایی نمی توانند بلیط را طبق کلاس پرواز و خدمات سفر بیشتر از 30 درصد نرخ تصویب شده بفروشند، زیرا تخلف محسوب می شود. قیمت بلیط های چارتری هم همان طور که گفتیم بر عهده آژانس های مسافرتی و بسته به شرایط مختلف متغیر است.

پاسخ به یک سوال رایج در خصوص خرید آنلاین بلیط هواپیما

رایج ترین سوالی که مسافرین در خصوص خرید آنلاین بلیط هواپیما می پرسند این است که: آیا بعد از خرید آنلاین بلیط هواپیما باید حتماً آن را چاپ کنم و با خودم به فرودگاه ببرم؟

جواب این است که: بهتر است نسخه چاپ شده بلیط را همراه خودتان داشته باشید. اما اگر به هر دلیلی نتوانستید یا فراموش کردید زیاد نگران نباشید، زیرا در بسیاری از پرواز ها فقط به همراه داشتن شماره بلیط کفایت می نماید.

مزیت مهم خرید آنلاین بلیط هواپیما

این روز ها اینترنت آن قدر کار های ساده و روزمره ما را سریع و آسان نموده است که می توانیم در خانه بنشینیم و با یک جستجوی ساده بانکی از خدمات و اطلاعات را در اختیار داشته باشیم؛ بنابراین خرید آنلاین بلیط هواپیما باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شما می شود. در نتیجه به طور آنلاین می توانید در زمان کوتاه تمام اطلاعات سفر مربوط به آژانس های هواپیمایی مختلف را با زحمت کمتری به دست آورید و به راحتی بلیط تهیه کنید.

کدام سایت خرید آنلاین بلیط هواپیما قابل اعتماد است؟

پیش از اقدام به خرید آنلاین بلیط هواپیما دقت داشته باشید که سایتی را انتخاب کنید که شناخته شده باشد و دارای نشان اعتماد الکترونیکی باشد. این نشان بهو نوعی ثابت می نماید که سایت مورد نظر شما قابل اعتماد است.

منبع: برترین ها
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1174

به "خرید آنلاین بلیط هواپیما؛ کدام سایت قابل اعتماد است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید آنلاین بلیط هواپیما؛ کدام سایت قابل اعتماد است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید