دوحه: امیر قطر امشب با سفر به عربستان درباره تحولات منطقه گفت وگو می نماید

به گزارش تا بینهایت، دفتر امیر قطر بیان کرد که امیر قطر به منظور آنالیز تحولات منطقه امروز به دعوت پادشاه عربستان سعودی در سفری رسمی به این کشور می رود.

دوحه: امیر قطر امشب با سفر به عربستان درباره تحولات منطقه گفت وگو می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر امیر قطر در بیانیه ای بیان کرد که تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر شامگاه امروز دوشنبه به شهر جده عربستان سعودی سفر و با محمد بن سلمان ولی عهد این کشور ملاقات خواهد نمود.

به گزارش روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، امیر قطر به دعوت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی به این کشور سفر خواهد نمود.

بر اساس بیانیه دفتر امیر قطر، تمیم بن حمد در ملاقات با مقامات عربستان سعودی، روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام دو کشور را مورد آنالیز قرار خواهد داد.

قرار است در این نشست اوضاع در منطقه خلیج فارس در شرایط مذاکرات بین المللی با تهران، اوضاع یمن و تحولات اخیر مربوط به فرایند صلح در افغانستان مورد آنالیز قرار گیرد.

این دومین سفر امیر قطر به عربستان از ژوئن 2017 است که عربستان با چند کشور دیگر حاشیه خلیج فارس قطر را تحریم و روابط با آن را قطع نموده بودند. امیر قطر در ماه ژانویه گذشته آن به این کشور برای حضور در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس است.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در ژوئن 2017 به بهانه حمایت قطر از تروریسم، دوحه را تحت تحریم همه جانبه قرار داده و روابطشان را با آن قطع کردند و پایان در چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا در عربستان که در ژانویه گذشته برگزار گردید، کشورهای تحریم کننده قطر با این کشور آشتی کردند بدون اینکه شروطی که برای این کشور وضع نموده بودند، عملی گردد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1626

به "دوحه: امیر قطر امشب با سفر به عربستان درباره تحولات منطقه گفت وگو می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوحه: امیر قطر امشب با سفر به عربستان درباره تحولات منطقه گفت وگو می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید