راهنمای سفر به بروژ، بلژیک

به گزارش تا بینهایت، بلژیک یکی از کشور هایی است که سالانه مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران است. اگر شما نیز جزو این دسته از گردشگران هستید، حتما بازدید از شهر بروژ را در برنامه سفر خود قرار دهید. این شهر با معماری فوق العاده، مراکز دیدنی زیبا، شکلات های خوشمزه و صنایع دستی زیبای خود بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا با قسمت های مختلف این شهر آشنا شوید.

راهنمای سفر به بروژ، بلژیک

بروژ شهری تاریخی و تحت تأثیر معماری قرون وسطایی است. یکی از شهر های قرون وسطایی محبوب در اروپاست. خصوصا پس از اکران فیلم در بروژ با نشان دادن معماری زیبای شهر، این محبوبیت افزایش یافت. اینجا شهری مجذوب نماینده، گران و توریستی است. بروژ شهری است که باید گروهی به آنجا سفر کرد (تنهایی خسته نماینده است). جمله معروفی می گوید:

اگر به بلژیک سفر کنید و از بروژ تماشا نکنید، حتما دیوانه اید!

هزینه های معمول

هتل

هزینه اتاق های خوابگاهی در هتل ها بین 22 تا 25 یورو برای هر شب از اقامت و هزینه اتاق های خصوصی بین 30 تا 35 یورو است. هتل اسنافل (Snuffle) برترین مکان برای اقامت در شهر است.

هتل های مقرون به صرفه قیمت

هزینه این هتل ها برای اتاق 1 تخته 54 یورو و برای اتاق دو تخته 80 یورو برای هر شب اقامت است.

غذا

هزینه غذا های آماده و فست فود ها حدود 12 یورو است. برای یک وعده غذا در رستورانی در میدان شهر با احتساب هزینه میز و خدمات و نوشیدنی حدود 24 یورو باید بپردازید. سیب زمینی سرخ نموده 4 یورو است. در صورتی که بخواهید خودتان غذا بپزید، مغازه های خوبی در سطح شهر وجود دارند که مواد اولیه را با کیفیت مناسب عرضه می نمایند. برای خرید مواد اولیه غذا 54 یورو در هفته باید پرداخت کنید.

هزینه حمل و نقل

شما می توانید پیاده به همه جای شهر بروید، اما اگر می خواهید تاکسی بگیرید، کرایه تمام راستا ها 12 یورو است. اتوبوس می تواند گزینه بهتری برای گردش در شهر باشد. کرایه اتوبوس ها بین 2.10 تا 2.50 یورو برای هر طرف است.

نکاتی برای کاهش هزینه ها

از تخفیف جوانان بهره ببرید

اگر زیر 25 سال هستید، می توانید تنها با پرداخت 1.50 یورو از موزه ها بازدید کنید.

قدم بزنید

قدم زدن برترین راه برای گردش در شهر است. فاصله بین بیشتر مکان های تماشای شهر کمتر از 15 دقیقه است؛ بنابراین علتی برای استفاده از اتوبوس یا تاکسی وجود ندارد.

کارت شهر بروژ را بگیرید

با این کارت کوچک می توانید در بیشتر مکان های تماشای و بعلاوه برای اجاره دوچرخه تخفیف بگیرید.

از بازار تماشا کنید

چهارشنبه صبح ها در بازار گروت (Grote Markt) مواد غذایی با قیمتی بسیار مقرون به صرفه تر از قیمت معمول عرضه می شوند. رستوران ها گران هستند؛ بنابراین از غذا های تازه بازار استفاده نموده و تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید.

مکان های تماشای و فعالیت های جالب در بروژ

تور قایق سواری

با این تور در آب های شریان اصلی بروژ گردش کنید. در این تور نیم ساعته می توانید از باغ های پنهان، پل های زیبا و ساختمان های سبک قرون وسطایی تماشا کنید. این برترین راه برای تماشا جادوی این شهر است و هزینه آن 8 یورو است.

بالن سواری

اگر تور قایق سواری باب میل و سلیقه شما نیست، می توانید سفری رویایی با بالن بر فراز شهر داشته باشید. پرواز بالن ها هنگام غروب آفتاب و 2 ساعت قبل از طلوع آفتاب هستند که گزینه های خوبی برای بالن سواری خواهد بود.

شکلات

وجود 49 مغازه شکلات فروشی، موزه شکلات، مرکز انواع شکلات و نمایشگاه شکلات این شهر را به بهشتی برای دوستداران شکلات تبدیل نموده است. شما در این شهر شکلات هایی با کیفیت بالا پیدا خواهید کرد.

بازدید از موزه ها

بروژ موزه های زیادی دارد. موزه هنر های زیبای بروژ یکی از پر هوادار ترین موزه ها در بلژیک است که کار های هنرمند معروف یان وان آیک (Jan van Eyck) را به نمایش می گذارد. بعلاوه این موزه مجموعه ای از نقاشی های اولیه هلندی را دارد. در کل تمام موزه های شهر تقریبا کوچک هستند، به همین علت می توانید یک روزه از همه تماشا کنید. با وجود کوچک بودن این موزه ها، به خوبی نمایان گر بعد تاریخی و قرون وسطایی شهر هستند.

گردش در میدان گروت مارکت (Grote Markt)

اینجا میدان اصلی شهر است و رستوران های مختلفی در آن وجود دارند. از این میدان می توانید به خوبی برج ناقوس کلیسا را ببینید. در رستوران های این قسمت غذا نخورید، زیرا به خاطر توریستی بودن منطقه بسیار گران هستند. در کریسمس این میدان تبدیل به یک بازار خوب و ایدئال و محل مناسبی برای اسکیت می گردد.

بازدید از برج ساعت بروژ

از برج ساعت بالا رفته و از منظره ها زیبای شهر لذت ببرید. بی شک این برج ساعت 83 متری یکی از جاذبه های برجسته بلژیک است. از بالای برج، پیچیدگی و بهم پیوستگی شهر به خوبی پیدا است.

سالن شهر برگ (Burg)

سالن شهر در سال 1376 میلادی با سبک معماری گوتیک ساخته شده است. بعلاوه کلیسای خون مقدس (Holly Blood) در گوشه این میدان وجود دارد. علت این نام گذاری، این باور است که در این کلیسا شیشه ای از خون عیسی مسیح وجود دارد. این کلیسا از 2 بخش تشکیل شده است. کلیسای پایین با سبک معماری رومی ساخته شده، در حالی که کلیسای بالایی با رنگ های زیبا و زنده طراحی شده است.

پرده های نقش نما

این پرده ها در بسیاری از موزه های دنیا آویزان هستند و در شهر بروژ نیز در بسیاری از مغازه ها به فروش می رسند. این پرده های نقش نما در اینجا جزو اجناس مهم تلقی می شوند و برترین سوغات هستند.

قلاب بافی بلژیکی

قلاب بافی یکی از مهم ترین هنر های بلژیکی است. با اینکه قلاب بافی سوزنی در بروکسل بسیار محبوب است، اما انواع قلاب بافی قرقره ای در اینجا یافت می گردد. مغازه های قلاب بافی بسیاری در سراسر شهر وجود دارند. بعلاوه کارگاه های آموزشی و صنعتگران خیابانی نیز موارد مناسبی برای یادگیری این هنر هستند.

تئاتر انگلیسی

این تئاتر در سراسر سال باز است و همیشه نمایش هایی زیبا و با کیفیت روی صحنه می رود. هزینه این نمایش ها زیاد نیست و بعلاوه سالن نمایش در مرکز شهر واقع شده است که به آسانی قابل دسترسی است.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1939

به "راهنمای سفر به بروژ، بلژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به بروژ، بلژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید