تور ارزان هلند: 4 روز در آمستردام

به گزارش تا بینهایت، سفرنامه چهار روزه آمستردام

خواندن و شنیدن سفرنامه های آدم های مختلف می تواند اطلاعات شما را از مقصد مورد نظرتان بیشتر کند و در نهایت لذت بیشتری از سفر را نصیبتان کند، یکی از سفرنامه ها برای فردی است که چهار روز را در شهر زیبای آمستردام گذرانده است، با خبرنگاران همراه باشید تا ببینیم او در این چهار روز چگونه از سفرش لذت برده است و چه کارهایی نموده است.

تور ارزان هلند: 4 روز در آمستردام

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

آمستردام یکی از شهرهای محبوب من در دنیا است. من عاشق ساختمان های آجری، افق بی کران، تاریخ پربار و نگرش آرام و سهل گیرانه ساکنان آن هستم. طی سالها، آن قدر از آمستردام تماشا نموده ام که برایم قابل شمارش نیست و ساعات بی شماری را به قدم زدن در شهر، دوستی با افراد بومی و کاوش زیر پوست شهر گذرانده ام.

آمستردام چیزهای زیادی برای مشغول شدن دارد. من، حتی بعد از آن همه بازدید، هنوز هم می توانم فعالیتهای تازه ای برای انجام و چیزهای تازه ای برای تماشا پیدا کنم. این شهر استحقاق بیش از چند روز توقف را دارد که مسافران به آن اختصاص می دهند. اما اگر فقط همین چند روز را در اختیار دارید و می خواهید بیشترین استفاده را ببرید، این برنامه سفری است که من برای مسافرانی تجویز می کنم که در پی یافتن دید کلی خوبی از آن هستند و می خواهند دریافتی از آنچه آمستردام را این قدر خاص می نماید داشته باشند:

روز اول

تور پیاده روی رایگان

یک روش خیلی خوب برای تطبیق دادن خود با شهر تور پیاده روی است. به این ترتیب، تاریخ یاد می گیرید، موقعیت های اصلی را می یابید و همه آن کانال های پیچ در پیچ را کشف می کنید. تورهای پیاده روی رایگان اولین فعالیت فوق العاده در هر شهری هستند. من تور پیاده روی رایگان New Europe را توصیه می کنم. این تور مسافت زیادی را در برمی گیرد و یک دید کلی از شهر و جاهای تماشای آن به شما می دهد. برای این تور در میدان اصلی گرد هم می آیند و مدت دو - سه ساعت طول می کشد. (در هر حال ، حتما انعام راهنمایتان را بدهید!)

تور کانال

آمستردام شهری است که با آب پیوند خورده است. این شهر حول کانال هایش و با رام کردن رودخانه آمستل (Amstel) رشد کرد. کانال های آمستردام به طرزی باورنکردنی زیبا هستند و هیچ چیز مثل تماشای شهر از درون یک قایق نیست. تورهای قایق های بزرگ را که دور و اطراف شهر می بینید رها کنید - آنها خیلی گران هستند. همواره امکان این را دارید که یک تور قایق خصوصی با قیمت حدود 20 یورو برای یک ساعت کرایه کنید (در پی راهنماها اطراف ناحیه Red light بگردید.) علاوه بر این، می توانید قایق کوچک رو باز Canal Hopper را سوار شوید. این همان شرکتی است که من وقتی تورهای گروهی به این شهر میبرم از قایق های آن استفاده می کنمریال قایق ها کوچک و تورها صمیمی تر هستند، و راننده شما را یک گشت اختصاصی خوب هم خواهد داد. این گشت ها حدود یک ساعت به طول می انجامد.

موزه ون گوگ

این موزه احتمالا یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی در شهر است، اما نگذارید جمعیت شما را بترساند. موزه، شامل بسیاری از برترین آثار هنری ون گوگ در کنار زندگینامه خیلی خوبی از او است و با ترتیب زمانی، با آغاز از اولین آثار هنری او چیده شده است. با وجود این که موزه بزرگی نیست ، من می توانم ساعت ها وقتم را به تماشای نقاشی ها بگذرانم چون ون گوگ یکی از نقاشان محبوب من است. این موزه نقاشی هایی از نقاشان مشهور دیگر آن دوره را هم در برمی گیرد، مانند مونه، و ماتیس. سعی کنید دیروقت نزدیک غروب وقتی جمعیت رو به کاهش است به آنجا بروید.

موزه امپراتوری (Rijksmuseum)

موزه امپراتوری درست نزدیک موزه ون گوگ واقع شده است و پس از سال ها نوسازی، حالا به زیبایی بازسازی شده است. این موزه هم مجموعه گرانبهایی از رابرانت (Rembrandt) را در بردارد و شما می توانید نقاشی معروف The night Watch را ببینید. علاوه بر رامبرانت ، مجموعه باورنکردنی و معرکه ای از نقاشان هلندی کلاسیک دیگر، مانند فرانس هالز (Frans Hals) و یوهانس ورمیر (Johannes Vermeer) هم در اینجا واقع شده است. بیش از یک میلیون اثر هنری، صنایع دستی و اشیای تاریخی در این مجموعه نگه داری می گردد و نزدیک به 8000 شیء در موزه به نمایش در آمده است پس حتما چند ساعتی را برای آن در نظر بگیرید.

روز دوم

خانه آنه فرانک (Anne Frank House)

با تمام صداقت، من این مکان را دوست ندارم. از نظر من یاس آور بود. شما اول آرام آرام به سمت این خانه قدم می زنید ، چون جمعیت راه را بسته است. نمی توانید هیچ چیزی را عمقی نگاه کنید چون از پشت جمعیت بی انتهایی شما را هل می دهند. دیوانه نماینده است! اما اگر برایتان مهم نیست که در صف منتظر بمانید و در خصوص آنه کنجکاو هستید، شاید برای شما ارزش بازدید داشته باشد. می توانید بلیط ها را از دو ماه پیش از بازدید به صورت اینترنتی رزرو کنید، به این ترتیب از صف ایستادن راحت می شوید. اگر این کار را نمی کنید، صبح خیلی زود به آنجا بروید تا از آن صف طولانی، که در طول روز بیشتر هم می گردد، اجتناب کنید.

محله جردان (Jordaan)

این محله به شدت مسکونی (یک منطقه قدیمی مربوط به طبقه کارگر که امروزی شده است) احتمالا فراموش شده ترین بخش آمستردام است. هرچند درست نزدیک مرکز شهر واقع شده است، هیچ توریستی وارد این هزارتوی رستوران ها، کافه ها و مغازه ها نمی گردد. اینجا آرام است و جای خیلی خوبی برای قدم زدن فارغ از جمعیت گردشگران است که درست چند خانه آن طرفتر خیابان های اصلی را اشغال نموده اند. وقتی در این محله هستید، حتما در Moeders (غذای سنتی هلندی) و در Winkel 43 (پای سیب) بخورید.

موزه لاله (Tulip)

در اتاقی داخل یک مغازه لاله فروشی، این موزه زیرزمینی کوچک به طرزی شگفت انگیز به روایت تاریخ لاله ها در هلند و تب و تاب اغوانماینده لاله می پردازد. اینجا یکی از برترین جاذبه های آمستردام است که در جهت فرعی واقع شده است. هیچ وقت آنجا شلوغ نیست و فقط 5 یورو (برای دانش آموزان 3 یورو) هزینه دارد.

موزه تاریخ آمستردام

این موزه تاریخ بسیار غنی آمستردام را به نمایش می گذارد. بزرگ است و به 3 - 4 ساعت زمان نیاز دارید تا واقعا وارد جزئیات آن شوید. تعداد زیادی عتیقه جات، نقشه، نقاشی و نمایش های سمعی بصری در سرتاسر این موزه واقع شده است. از نظر من فیلم گرافیکی کامپیوتری که در ورودی به نمایش در می آید و نمایشگر نحوه رشد و ساخت شهر در طول زمان است ، از همه جالب تر است. هر چه در تعریف این موزه بگویم کافی نیست. این موزه یکی از برترین موزه های تاریخی است که تا به حال دیده ام.

روز سوم

به یک تور دوچرخه سواری بروید

در آمستردام دوچرخه فراوان می بینید. این شهر عاشق دوچرخه هاست، و احتمالا تعداد دوچرخه ها بیشتر از آدم هاست. در واقع، احتیاط برای ماشین ها را فراموش کنید- اینجا دوچرخه ها ممکن است شما را زیر بگیرند. تماشای آمستردام و اطراف آن از روی یک دوچرخه چیزی است که حتما شما را به انجام آن ترغیب می کنم. تورهای دوچرخه سواری مایک (Mikes Bike Tours) برترین کمپانی برای این کار است، می توانید از تور آن بهره ببرید یا برای خودتان دوچرخه کرایه کنید.

فوم (FOAM)

این موزه عکاسی تصاویر خارق العاده ای را در خود جای می دهد و با وجود این که در قسمت اصلی شهر واقع شده است جمعیت کمی را به خود می بیند. برای طرافداران عکاسی تماشا آن از واجبات است. نمایشگاه ها مدام در حال تغییر هستند، بنابراین شما هیچ وقت نمی دانید که قرار است شاهد چه چیزهایی باشید! اینجا باغ زیبایی هم دارد. موزه کوچکی است و بازدید از آن وقت زیادی نمی گیرد.

موزه تاریخ یهودیت

موزه تاریخی یهودیت، که اغلب به نفع خانه آنه فرانک نادیده گرفته می گردد، تاریخ جایگاه برجسته و تاثیرگذار یهودیان در آمستردام را روایت می نماید. بخش نمایش جنگ دنیای دوم در برجسته سازی حس رضایت از خود، مقاومت و احساس گناه هلندی ها حول موضوع هولوکاست به خوبی عمل می نماید.

اوستر پارک (Oosterpark)

همه برای استراحت، دوچرخه سواری ، یا انرژی گرفتن به واندل پارک (Vondelpark) می فرایند، اما در قسمت شرقی مرکز اصلی شهر پارک زیبایی واقع شده است که خلوتتر است و فضای سبزی دارد که دقیقا به درد استراحت می خورد. پیاده 30 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد، اما این پیاده روی شما را به میان محله های مسکونی شهر می برد که غالبا دیده نمی شوند و بیرون از نقشه گردشگری قرار دارند. من از آمدن به اینجا لذت می برم زیرا بسیار ساکت تر و آرام تر از واندل پارک است. اگر تجربه پارکی آرامی می خواهید، همین است.

روز چهارم

موزه آمستلکرینگ (Amstelkring)

این موزه در واقع یکی از جالب ترین کلیساهای شهر است. کلیسای مخفی کاتالوک، پنهان در یک خانه کانالی، خانه های مخصوصی که با نمایی رو به کانال ساخته شده اند. این کلیسا در واقع هیچ وقت مخفی نبود اما برای صاحبان قدرت خارج از دید و دور از فکر بود. سالن پذیرایی اینجا بسیار زیبا است و اثاثیه آن را به یکی از برترین اتاق های قرن 17 امی به جای مانده تبدیل نموده است.

خانه - موزه رامبرانت (The Rembrandt House Museum)

رامبرانت طی سال های 1639 و 1658 در این خانه زندگی و کار کرد. نمایش روزانه به بازدیدنمایندگان امروزی نشان می دهد که او چگونه کار می کرد. بعلاوه می توانید در خانه گشتی بزنید و بازآفرینی آن را ببینید که چطور در زمان رامبرانت تزیین شده بود. من زیاد تحت تاثیر آن قرار نگرفتم، ولی علاقه مندان به رامبرانت نباید از آن چشم پوشی نمایند.

موزه ون لون (Van Loon)

موزه ون لون یک خانه کانالی با سایزی دوبرابر است (ساخت سال 1672) که روی کانال Keizersgracht در آمستردام ساخته شده است. این خانه متعلق به خانواده تاجر ثروتمندی به نام ون لون (Van Loon) بود که مجموعه هنری زیبایی را جمع آوری کرد. در حال حاضر این خانه با مبلمان قدیمی، آثار هنری و پرتره های خانوادگی به موزه تبدیل شده است. باغ زیبایی هم دارد. واقعا اینجا جایی است که نباید تماشاش را از دست بدهید.

واندل پارک (Vondelpark)

بزرگترین و مشهورترین پارک آمستردام مکانی برای قدم زدن، دوچرخه سواری، تماشای مردم، یا استراحت است. مخصوصا بعد از بازدید از یک کافی شاپ محلی. این پارک یک زمین بازی دارد، همین طور مکان هایی برای ورزش، و بی شمار مکان برای پریدن و لگد پرانی.

جاهای دیگری که ارزش تماشا دارند

در ادامه چند تا از فعالیت های محبوب دیگر خودم را معرفی کردم تا اگر زمان بیشتری دارید یا گزینه های بالا را دوست ندارید انجام دهید!

بازار دست فروشان واترلوپلین (Waterlooplein) - این بازار روباز مانند یک دست دو فروشی خیلی بزرگ است - هر چیزی و هر کسی را می گردد اینجا پیدا کرد. مردم لباس ها، کلاه ها، عتیقه جات و ابزارآلات دست دوم خود و خیلی چیزهای دیگر را می فروشند. شما می توانید چیزهای نو و کار ننموده هم پیدا کنید. اگر چیزی لازم دارید، احتمالا اینجا پیدا خواهید کرد. روزهای دوشنبه تا شنبه باز است.

سفر یک روزه به هارلم (Haarlem) - فقط یک قطار سریع السیر (یا دوچرخه سواری) از آمستردام ضروری است. هارلم شهر هلندی آرامی است که کلیسای مرکزی زیبایی دارد، همین طور بازار روباز و همه زیبایی های آمستردام تاریخی با جمعیتی کمتر.

از نورد (Noord) بازدید کنید - مرکز شهر را رها کنید ، بر روی دریاچه سوار قایق شوید و بالا و پایین منطقه نورد آمستردام را ببینید. در سال های اخیر، خیلی از مردم به اینجا نقل مکان نموده اند (اینجا مقرون به صرفه است) ، مغازه ها و رستوران های خوبی باز شده است، و بسیاری از زمین های صنعتی قدیمی برای کاربری عمومی بازسازی شده است. به زودی به منطقه شیک و امروزی بدل خواهد شد ! حتما از EYE ، موسسه فیلم آمستردام ، بازدید کنید.

کتاب خانه آمستردام - کتابخانه شهر ساختمان مدرنی است که در سال 2007 ساخته شد. ساختمان بزرگی رو به دریاچه IJ است و در طبقه فوقانی کافی شاپ فوق العاده ای با مناظری چشمگیر از شهر دارد. یکی از برترین جاها برای استراحت در شهر است. ساکت و آرامش بخش است و هیچ چیزی مثل مطالعه یک کتاب خوب با چشم انداز عالی نیست!

موزه اشتدلیک (Stedelijk) آمستردام - هنر مدرن دوست دارید؟ خب، من دوست ندارم اما اگر شما دوست دارید، اینجا جایی است که می توانید ببینید!

فودهالن (Foodhallen) - در آمستردام غربی واقع شده است، از نام اش معلوم است کجاست - سالن غذا! این بازار مواد غذایی سرپوشیده فروشندگان متعددی دارد که غذاهای خوشمزه متنوع سرو می نمایند. مثل واگن های مواد غذایی است. غذاهای محبوب Viet View، Le Big Fish و Friska هستند.

موزه خانه قایقی - این موزه نشان می دهد زندگی در یک خانه قایقی چگونه است!

این لیست فقط اولویت های کارهایی را که می توان در آمستردام انجام داد، معرفی می نماید. کلی فعالیتهای دیگر هست که می توانید آنها را در برنامه خود بگنجانید، مثل بازارها، مغازه ها و موزه های بیشتر. چهار روز برای تماشا هر شهری ناکافی است، اما برای طبیعت منسجم شهر آمستردام فرصت کافی بازدید از جذابیت های اصلی را خواهید داشت.

منبع: www.nomadicmatt.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2029

به "تور ارزان هلند: 4 روز در آمستردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: 4 روز در آمستردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید