رشد 19.7 درصدی جابجایی مسافر در فرودگاه های شیراز

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران، رضا بدیعی فر در نشستی خبری در محل فرودگاه شهید دستغیب شیراز با اشاره به اینکه کشور به واسطه تحریم های ظالمانه ای که بر ما اعمال شد، با بیشترین فشارها در بخش حمل و نقل هوایی روبرو بوده است، گفت: با توجه به چشم اندازی که در رابطه با برطرف تحریم ها پیش روی ما واقع شده است، انتظار می رود که در دوران پساتحریم یکی از حوزه هایی باشیم که در آن شاهد یک تحول و انقلاب خواهیم بود.

رشد 19.7 درصدی جابجایی مسافر در فرودگاه های شیراز

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا 7 روزه هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مدیرکل فرودگاه های استان فارس با بیان اینکه در هشت ماهه امسال جابجایی مسافران در فرودگاه های شیراز 19.7 درصد افزایش داشته است، گفت: ساخت ترمینال خارجی با هزینه 150 میلیارد تومان در فرودگاه های شیراز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه فرودگاه شیراز به عنوان چهارمین فرودگاه کشور از نظر حجم عملیات ترافیکی شناسایی می گردد، اظهارداشت: ما به واسطه پتانسیل های بسیار مهم و ارزشمند در حوزه گردشگری، یکی از فرودگاه هایی هستیم که در آینده شاهد افزایش حجم ترافیک و پذیرش اعزام مسافر خواهیم بود.

بدیعی فر با بیان اینکه در سال 93 این فرودگاه با حجم عملیات پروازی 34 هزار و 572 پرواز، میزان دو میلیون و 560 هزار نفر را جابجا نموده است، اضافه نمود: مجموع پروازهای نظامی و غیرنظامی این فرودگاه بالغ بر 36 هزار پرواز است.

وی ادامه داد: امسال در هشت ماهه اول امسال کل مسافران این فرودگاه یک میلیون و 771هزار و 499 نفر بوده است که با 19 هزار و 167 پرواز جابجا شده است.

مدیرکل فرودگاه های استان فارس با بیان اینکه این رقم نسبت به هشت ماهه سال قبل در بخش مسافر 19.7 درصد افزایش داشته است، اضافه نمود: در بخش مسافر خارجی با 16.7 درصد و در بخش مسافر داخلی با 13 درصد افزایش روبرو بودیم که در مجموع، کل پروازها 37.3 درصد رشد خواهد داشت.

بدیعی فر با تاکید بر اینکه احتیاج داریم تا اقداماتی جدی در بخش های زیرساختی انجام گیرد، اضافه نمود: شرکت فرودگاه ها هم اعتبارات قابل توجهی به این فرودگاه داده است؛ به طوری که مجموع اعتبارات به 200 میلیارد تومان می رسد.

وی مهمترین پروژه این فرودگاه را طراحی، ساخت، بهره برداری و تجهیز یک ترمینال خارجی در سه طبقه بیان کرد و گفت: این ترمینال با زیربنای 13 هزار مترمربع و فضای به وسعت 20 هزار مترمربع در حال ساخت است که این پروژه 97 میلیارد تومان تا به امروز هزینه شده و پیش بینی می گردد تا سرانجام به اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان احتیاج داشته باشد.

مدیرکل فرودگاه های استان فارس به بهسازی و توسعه سطوح پروازی در فرودگاه بین المللی شیراز اشاره نمود و گفت: ما در فرودگاه شیراز دارای دو باند به طول 4332 متر و 4271 متر با عرض 45 متر هستیم که خوشبختانه با اعتباری که شرکت فرودگاه ها در اختیار ما می گذارد، عملیات روکش سطوح در حال اجرا است.

بدیعی فر با تاکید بر اینکه سعی می گردد تا اول دی ماه عملیات روکش لایه اول دو باند به بهره برداری برسد، گفت: توسعه اِپرون یا پارکینگ هواپیما با وسعتی حدود 50 هزار مترمربع در حال اجراست و تا به امروز 85 درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در مورد تخفیفات تعرفه فرودگاهی پس از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، گفت: تخفیفات فرودگاهی در مناطق محروم اعمال می گردد تا تشویقی برای ایرلاین ها باشد و در اصل یارانه ای است که شرکت فرودگاه ها به ایرلاین ها می دهد، اما فرودگاه شیراز اقتصادی است و ما تخفیفات تعرفه ای نداریم.

مدیرکل فرودگاه های استان فارس با اشاره به اینکه هزینه های جاری این فرودگاه سالانه 30 میلیارد تومان است، گفت: درآمد سالانه ما 28 میلیارد تومان است البته اگر بتوانیم آن را وصول کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرودگاه های کشور از نظر اقتصادی دچار چالش های جدی هستند، اضافه نمود: انتظار می رود که دولت همچنان از این شرکت حمایت کند و حمایت های بیشتری را در بخش فرودگاهی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 719

به "رشد 19.7 درصدی جابجایی مسافر در فرودگاه های شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 19.7 درصدی جابجایی مسافر در فرودگاه های شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید