زیباترین جاهای دیدنی تایلند که در نوروز باید ببینید

به گزارش تا بینهایت، تایلند سرزمین بودا و عجایب طبیعی است. هر گوشه این کشور پر از مکان های دیدنی و جذاب است؛ اگر در نوروز راهی این کشور هستید، بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری تایلند را باید بشناسید.

زیباترین جاهای دیدنی تایلند که در نوروز باید ببینید

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

از آنجایی که تایلند یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری دنیا است، همه می دانند که این کشور مکان های بسیار زیبا و باشکوهی دارد که در دنیا منحصر به فرد هستند. سواحل شنی سفید و درختان نخل اولین تصویری است که از تایلند در ذهن بسیاری از افراد شکل می گیرد، اما این کشور جنگل های استوایی، کوه های در مه پوشیده و بناهای تاریخی و باستانی زیادی نیز دارد که حتما باید از آن بازدید کرد.

اگر دوست دارید به تایلند سفر کنید، می توانید علاوه بر خواندن این مطلب و آشنایی با جاهای دیدنی تایلند، برای انتخاب تور هم از خبرنگاران یاری بگیرید. ما این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید فهرستی از تورهای تایلند که ازطریق معتبرترین آژانس های گردشگری ارائه می گردد را در خبرنگاران ببینید و تور تایلند دلخواه تان را با پایین ترین قیمت از آژانس ها خریداری کنید.

در این مقاله بعضی از زیباترین مکان های تایلند را که باید در تور نوروز 98 از آن ها بازدید کنید، به شما معرفی می کنیم تا با آمادگی و اطلاعات بیشتری راهی سفر شوید.

آبشار Thi Lo Su

بزرگ ترین و مرتفع ترین آبشار در تایلند، آبشار Thi Lo Su است. این آبشار 300 متر ارتفاع دارد و در جهت 500 متری رودخانه Mae Klong جهت آن ادامه می یابد. این آبشار در پناهگاه حیات وحش Um Phang در استان Tak که در میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده، واقع شده است. آبشار Thi Lo Su بزرگ ترین آبشار در منطقه است که هم می توانید پیاده و هم با قایق به آن برسید؛ البته به آب و هوا و فصل دارد.

دریاچه Cheow Lan

پارم ملی Khao Sok در جنوب تایلند واقع شده است و گفته می گردد قدیمی ترین جنگل انبوه مناطق گرم و پر باران همواره سبز دنیا است و بعضی ادعا می نمایند تنوع زیستی این جنگل با تنوع زیستی جنکل آمازون برابری می نماید. دریاچه مرکزی آن، مساحتی حدود 185 کیلومتر مربع را دربر می گیرد. این جنگل تنوع زیادی از حیات وحش مثل فیل، ببر، مرغ شاخنوک و مار افعی دارد. بازدیدنمایندگان می توانند در مه صبحگاهی با کایاک سواری از زیبایی های آن دیدن نمایند یا اینکه در جهتهای پیاده روی آن، به جستجو و کاوش بپردازند. همچنین گردشگران می توانند به یاری راهنماها در فعالیت هایی مثل کاوش در غارها یا بالا رفتن از ارتفاعات برای یافتن چشم اندازهای فوق العاده شرکت نمایند.

جزیره Koh Bon

این جزیره کوچک بخشی از پارک ملی جزیره های سیمیلان (Similan Islands National Park) واقع در غرب اقیانوس اندامان است. شما می توانید با استفاده از قایق ازمبدا جزیره Koh Similan به این ساحل بروید. خطوط ساحلی و سولحل شنی سفید Koh Bon چشم انداز بسیار زیبایی دارند؛ با این حال اصلی ترین جاذبه این جزیره زیر آب واقع شده است. آبی که جزیره را محاصره نموده، از نظر تنوع جانوران آبزی بسیار غنی است. از جمله این جانوران دریایی می توان به سفره ماهی های بزرگ، دال ماهی و چند گونه از کوسه ها اشاره نمود.

کوه Phu Chi Fa

برای رسیدن به این کوه مقدس، از چیانگ رای باید 2 ساعت به سمت شمال رانندگی کنید. کوه Phu Chi Fa در امتدا مرز لائوس واقع شده است. بازدیدنمایندگان ابتدا وارد روستای قبیله ای می شوند که امکاناتی نظیر رستوران و اقامتگاه دارد. از این روستا تا قله کوه 750 متر راه است. پیمودن این جهت سخت نیست، اما امکان استفاده از وسایل حمل و نقل محلی برای رسیدن به قله نیز وجود دارد. زیبایی بی نظیر کوه هنگام طلوع خورشید نفس گیر است؛ زمانی که چشم اندازی بر دریایی از مه دارد و با ناپدید شدن آن، علفزار زیبا با هزاران گل و سایر جانداران بومی در میان شاخه های پرپیچ و خم حوزه رودخانه Mekong پدیدار می شوند. این جاذبه در میان مردم تایلند بسیار محبوب است و معمولا رسم است که بچه ها تایلندی هنگام طلوع خورشید ترانه های محلی را با لباس محلی بخوانند.

دریاچه زمرد سبز (Emerald Lake)

جزیره کو فی فی در خلیج مایا، میان زیباترین مناظر زیبای تایلند واقع شده است و در دنیا با فیلمی لئوناردو دی کاپریو در سال 2000 در این جزیره بازی کرد(فیلم ساحل)، شناخته شد. با این حال چیزی که برای گردشگران بیشتر از همه جذابیت دارد، پارک ملی دریایی بکر و دست نخورده مجمع الجزایر Ang Thong واقع در خلیج تایلند است؛ 42 جزیره بکر در کنار ساحل Koh Samui. دریاچه زمرد سبز در میان محلی ها به خلیج طلایی شهرت دارد و یکی از خارق العاده ترین عجایب طبیعی Ang Thong است. این دریاچه که توسط صخره های سنگی شگفت انگیز احاطه شده، آبی صاف و به رنگ سبز دارد و به وسیله کانال های آبی زیرزمینی، به دریا متصل است.

بسیاری از گردشگران برای بازدید از این دریاچه به تایلند سفر می نمایند؛ شما هم اگر در نوروز راهی این کشور شدید، بازدید از دریاچه زمرد سبز را از دست ندهید. خبرنگاران با همکاری معتبرترین آژانس های گردشگری، این امکان را فراهم نموده است تا بتوانید قیمت تور تایلند را از میان لیست متنوعی از پکیج های تور، در کمترین زمان مقایسه کنید و در نهایت ارزان ترین تور دلخواه تان را برای سفر نوروزی انتخاب کنید.

پل Su Tong Pae

این پل باستانی در استان زیبای Mae Hong Son واقع شده است. حتی جهتی که شما را به این مکان می رساند، ارزش بازدید دارد؛ جهت و منطقه ای کوهستانی با راه های پرپیچ و خم خلوت در شمال تایلند و مرز میانمار. این پل توسط نسل های قبلی روستاییان بومی ساخته شده و از طرف صاحبان مزرعه های کشت برنج اهدا شده است؛ امروزه نیز مردم محلی برای رفت و آمد در شالیزارهای بزرگ برنج از ین پل استفاده می نمایند. پل Su Tong Pae باعث غرور و افتخار مردم محلی است.

دره صخره ای Sam Phan Bok

این دره کوچک صخره ای در روخانه Khong واقع شده است و از آن به عنوان گرند کنیون تایلند یاد می گردد. بهترین زمان بازدید از این جاذبه، فصل بدون بارش از ماه ژانویه تا آوریل است، زمانی که اشکال فرسایش یافته صخره ای از زیر سطح آب بیرون می آید. در خصوص این منطقه خرافات زیادی وجود دارد که از افسانه های محلی نشات می گیرد. یکی از این خرافات، احترام به سنگی به شکل سر سگ است که الهام بخش بسیاری از افسانه های مربوط به شکل گیری این دره است.

غار Tham Lot

این غار بزرگ در شمال تایلند زمانی متعلق به یک قبیله باستانی به نام قبیله لاوا (Lawa tribe) بوده است. باستان شناسان در این ممجموعه ظروف سفالی و تابوت های چوبی کنده کاری شده کشف نموده اند. به وسیله رودخانه Nam Lang و با استفاده از قایق هایی که از چوب خیزران ساخته شده، به این غار بروید. بازدیدنمایندگان می توانند از قنات های سحرآمیز طبیعی در میان ساختارهای استالاکتیتی و استالاگمیت و حفره های عظیم و شبح وار دیدن نمایند.

ساحل Aow Kao Kwai

این ساحل یکی از بکرترین و خلوت ترین سواحل تایلند است و با نام خلیج بوفالو نیز شناخته می گردد. در کنار زیبایی منحصر به فرد دریای آندامان، می توانید از جنگل های حرا که در نزدیکی این ساحل واقع شده است، بازدید کنید. این ساحل یکی از دو ساحل جزیره کوچک Koh Phayam است. اینجا برای کسانی مناسب است که می خواهند از ازدحام گردشگران به دور باشند و لحظاتی پر از آرامش و مکانی بکر و دست نخورده را تجربه نمایند.

کوه Khao Ngon Nak

از این کوه با نام Dragon Crest نیز یاد می گردد و با نیم ساعت رانندگی به سمت شمال استان Ao Nang in Krabi به این منطقه زیبا می رسید. برای اینکه از جهت پیاده روی طبیعی Hang Nak Hill به قله کوه برسید، باید جهت 3.7 کیلومتری را طی کنید و در این جهت ممی توانید از چشم اندازهای فوق العاده و آبشارهایی که در جنگل وجود دارد، لذت ببرید. قله کوه 565 متر از سطح دریا بلندتر است و بازدیدنمایندگانی که به قله می رسند، چشم اندازی فوق العاده از زمین های اطراف و دریا را به تماشا می نشینند.

هتل میلینیوم هیلتون بانکوک

در حالی که بسیاری از زیباترین و منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری تایلند در مناطق طبیعی واقع شده است، در مناطق شهری نیز جاهایی وجود دارد که می تواند به همان اندازه جذاب است. این هتل استخرها و بارهایی در پشت بام دارند که چشم اندازی زیبا به شهر دارد و می توانید از تماشای رودخانه Chao Phraya و پارک لومفینی (Lumphini) نیز لذت ببرید.

چشم انداز Koh Nangyuan

این جزیره از جزیره خواهر خود، یعنی Koh Tao فاصله کمی دارد. جزیره Koh Nangyuan متشکل از 3 بخش است که توسط ساحل به هم متصل شده اند. خود جزایر حاصل فوران آتشفشان صخره ای و باستانی است و زندگی دریایی و تنوع زیستی غنی از گونه های مرجانی دارد و برای اسنورکلینگ و غواصی اسکوبا در دنیا مشهور است. بعد از گشت و گذار و استراحت ر ساحل، با 15 دقیقه پیاده روی، می توانید به ارتفاعات برسید و چشم اندازی 360 درجه از ساحل پایین و جزیره Koh Tao را به تماشا بنشینید.

پارک طبیعت فیل

مرکز این پارک در چیانگ مای واقع شده است و شعبه های جدید آن در پوکت و کوه ساموئی نیز افتتاح شده است. این پناهگاه حیات وحش خانه تعدادی فیل شاد و بازیگوش است که آن ها را از شرایط زندگی قبلی شان (اسارت و استفاده از آن ها در صنعت گردشگری) نجات داده اند. کارکنان متخصص این پارک به گردشگران آموزش می دهند که چگونه از فیل ها استفاده و با آن ها رفتار نمایند. این فیل ها در محیطی طبیعی نگهداری می شوند و می توانید حمام کردن، بازی و البته غذا خوردن شان را مشاهده کنید.

پارک تاریخی Phanom Rung

این معبد هندی در دامنه یک آتشفشان خاموش واقع شده است و گفته می گردد مدل اولیه مجموعه مشهور Angkor Wat در نزدیکی Siem Reap واقع در کامبوج بوده است. قدمت این بنا به قرن 10 میلادی می رسد، زمانی که امپراطوری خمر بر گسترش مرزهای امروزی تایلند تاثیر گذاشت. اداره هنرهای زیبای تایلند بیش از 17 سال به مرمت و بازسازی این مجموعه پرداخت.

Mor Hin Khao

طبق افسانه های محلی، زمانی که برای اولین بار انسان ها در منطقه Chaiyaphum سکونت یافتند، برق سفیدی از این پنج صخره ظاهر شد. این سازه های مخروظی شکل از ترکیب ماسه سنگ و مواد معدنی دیگر تشکیل شده اند و از آن ها با عنوان استون هنج تایلند یاد می گردد.

شما می توانید فهرست جاهای دیدنی تایلند را در خبرنگاران ببینید. اطلاعاتی مانند موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه های رایگان این شهر، در این فهرست موجود است و می توانید بسته به سلیقه خود، بازدید از هر کدام را در برنامه سفر خود قرار دهید.

منبع: کجارو / adventureinyou.com / theculturetrip.com
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 514

به "زیباترین جاهای دیدنی تایلند که در نوروز باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جاهای دیدنی تایلند که در نوروز باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید