طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خانگی با خمیر هزار لا

به گزارش تا بینهایت، شیرینی ناپلئونی همان طور که از نامش پیداست ریشه ای فرانسوی دارد. این شیرینی که در زبان فرانسه به Mille feuille معنای هزار برگ نامیده می گردد در جشن صدمین سالگرد پیروزی روس ها بر ناپلئون در جنگ پاتریوتیک در سال 1812 در روسیه هم محبوب شد. ظاهرا لایه ای این شیرینی که یک به یک به دهان برده می شد سمبل ارتش ناپلئون بناپارت بود. خرده های شیرینی ناپلئونی هم سمبل بارش برف در روسیه بود، پدیده ای که به روس ها برای مقابله با حمله ناپلئون یاری زیادی کرد و به نوعی شیرینی محبوب فاتحان روس است. طرز تهیه خانگی شیرینی ناپلئونی با خمیر هزار لایه و طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خانگی با خمیر هزار لا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خانگی با خمیر هزار لا

مواد لازم

خمیر هزار لا آماده: 1 بسته

پودر شکر: 1 قاشق غذاخوری

خامه فرم گرفته قنادی: 1 و ½ لیوان فرانسوی دسته دار

عصاره وانیل: ½ قاشق چایخوری

پودر شکر یا پودر قند برای روی ناپلئونی: به مقدار لازم

طرز تهیه

مرحله اول

فر را روشن کنید تا گرم گردد. خمیر هزار لا را باز کنید و بدون اینکه لایه کاغذی زیر خمیر را جدا کنید به همان صورت روی سینی فر آن را باز کنید. سپس با یک چاقوی تیز خمیر را به تکه های مستطیلی شکل با ابعاد مساوی 6 در 4 تقسیم کنید.

سینی را در طبقه وسط فر بگذارید و اجازه دهید خمیر به مدت 15 الی 20 دقیقه بپزد و حجمش دو تا سه برابر گردد. وقتی که خمیر حسابی حجم گرفت، سینی را از فر بیرون بیاورید و صبر کنید تا خمیرها حسابی خنک شوند. خمیرها باید کاملا سرد شوند. بعد از سرد شدن خمیر مقداری پودر نان هزار لا درست کنید. برای این کار از بخش هایی از خمیر که به شکل دلخواه تان در نیامده بهره ببرید و آن ها را با دست خرد کنید.

مرحله دوم

با یاری یک چاقوی تیز روی لایه اول خامه بریزید و آن را کاملا پهن کنید. لایه دوم خمیر را بگذارید و دوباره با چاقو روی آن هم خامه بریزید و پهن کنید. تعداد لایه ها به سلیقه شما بستگی دارد. لایه آخر باید خامه باشد، بعد روی خامه را با مقداری خرده نان بپوشانید و در صورت تمایل روی آن مقداری پودر پسته بپاشید. از خمیر هزار لا برای درست کردن شیرینی زبان هم می توانید بهره ببرید.

قبل از برش زدن شیرینی ناپلئونی آنها را به مدت 1 الی دو ساعت در یخچال بگذارید تا هم خمیر تردتر گردد و هم بتوانید راحت تر خمیر ترد شده را برش بزنید. می توانید روی هر لایه خامه میوه مورد علاقه تان را هم برش بزنید و قرار دهید.

برای خامه شیرینی ناپلئونی باید از خامه فرم گرفته قنادی بهره ببرید. عصاره وانیل را با خامه فرم گرفته قنادی مخلوط کنید. طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی و همچنین طرز تهیه خامه قنادی فرم گرفته با خامه صبحانه را در اینجا به شما آموزش داده ایم.

منبع: افق کوروش
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 966

به "طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خانگی با خمیر هزار لا" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خانگی با خمیر هزار لا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خانگی با خمیر هزار لا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید