فواید درمانی کرفس کوهی برای بدن

به گزارش تا بینهایت، کرفس کوهی به علت خواص ضد التهابی که دارد در طب سنتی برای درمان کمردرد، روماتیسم، آرتروز و سیاتیک استفاده می گردد. مقادیر بالای ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در کرفس کوهی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا گلودرد و سرفه یاری می نماید.

فواید درمانی کرفس کوهی برای بدن

کرفس دارای خواص فیبرینولیتیـک، ضـد درد، ضـد التهاب، ضد اضطراب، خوابآور و پایین آورنده قند خـون است بعلاوه تعیین شده است کـه ایـن گیـاه اثـرات آنتـی اکـسیدانی و آرام بخـشی دارد.

کرفس Apium graveolens یکی از انواع گیاهان دارویی است؛ که در بسیاری از نقاط دنیا رویش می نماید. یکی از انواع آن، کرفس کوهی نام دارد. این گیـاه بومی منطقه ها خاصی از ایران مثل استان های چهارمحـال و بختیاری، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد است. گفته مـی گردد تا به امروز وجود آن در سایر منطقه ها دنیا گزارش نشده است. این گیاه متعلق به خانواده چتریان (Umbelliferae) می باشد. بـه کـرفس کـوهی در فارسی کلوس نیز گفته می گردد.

این گیاه برای اولین بار با نـام علمـی Kelussia odoratissima mozaffarian در ایران شناسایی و معرفی شـد ایـن گیـاه بـه قـدری مورد علاقه و مصرف مردم محلی می باشـد کـه در فـصل برداشت، قیمت آن افزایش یافته و اکنون جزو گیاهـان در خطر انقراض قرار گرفته است در طب سـنتی از ایـن گیـاه بـرای درمـان برخـی اختلالات ماننـد رماتیـسم، سـرماخوردگی، سـرفه، فـشار خون، چربی خون و دل درد استفاده می گردد.

مطالعات آزمایشگاهی صورت گرفته روی این گیاه نـشان داد که این گیاه دارای خواص فیبرینولیتیـک، ضـد درد، ضـد التهاب، ضد اضطراب، خوابآور و پایین آورنده قند خـون است بعلاوه تعیین شده است کـه ایـن گیـاه اثـرات آنتـی اکـسیدانی و آرام بخـشی دارد؛ و از تـشکیل پلاک های چربی در رگ ها جلوگیری می نماید. بذر کرفس کوهی برای پاک سازی معده و دستگاه گوارش مفید بوده و از ابتلا به سرطان معده پیشگیری می نماید. بعلاوه این گیاه یک دیورتیک طبیعی بوده و به سم زدایی و پاکسازی کبد و کلیه ها یاری می نماید و با دفع اسید اوریک خون به درمان نقرس یاری می نماید.

کرفس کوهی به علت خواص ضد التهابی که دارد در طب سنتی برای درمان کمردرد، روماتیسم، آرتروز و سیاتیک استفاده می گردد. مقادیر بالای ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در کرفس کوهی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا گلودرد و سرفه یاری می نماید.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 4 اسفند 1401 بروزرسانی: 4 اسفند 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2203

به "فواید درمانی کرفس کوهی برای بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید درمانی کرفس کوهی برای بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید