قیمت آپارتمان در تهران ، غلبه عرضه بزرگ متراژ ها در بازار مسکن مرکز

به گزارش تا بینهایت، آنالیز فایل های عرضه شده در یک ماه گذشته نشان می دهد بخش زیادی از فروشندگان مسکن را مالکان آپارتمان های بزرگ متراژ تشکیل می دهند.

قیمت آپارتمان در تهران ، غلبه عرضه بزرگ متراژ ها در بازار مسکن مرکز

به گزارش دنیای اقتصاد، فارغ از منطقه جغرافیایی، این روز ها در همه نواحی بازار مسکن مرکز تقاضای فروش واحد های بزرگ متراژ افزایش قابل توجهی داشته و دست کم در مقایسه با نیمه اول پاییز، تمایل به فروش از ناحیه مالکان آپارتمان های بزرگ متراژ با مساحت بالای 100 مترمربع به طور مشهود بیشتر شده است.

تحقیق میدانی از واسطه های ملکی حکایت از آن دارد که بیش از نیمی از فروشندگان واحد های بزرگ متراژ قصد تبدیل به احسن ملک خود را دارند و می خواهند متراژ آپارتمان مصرفی خود را افزایش دهند یا اینکه واحدی با متراژ قدری کوچک تر، اما در محله مرغوب تری از شهر را جایگزین خانه مسکونی فعلی خود نمایند.

در عین حال گروهی از فروشندگان واحد های بزرگ متراژ نیز سرمایه گذاران ملکی سال های اخیر هستند که همزمان با شروع دوره جهش وارد بازار شدند و با توجه به اینکه رشد قیمت از منطقه ها شمالی مرکز شروع شد، ترجیح دادند خرید سرمایه ای خود را در این منطقه ها انجام دهند؛ چراکه چشم اندازی از رشد دنباله دار قیمت در شمال شهر را پیش روی خود داشتند.

از آنجا که در شمال مرکز بازار ساخت و ساز بزرگ متراژ ها همیشه داغ تر است، خریداران سرمایه ای ملک در سال های 97 و 98 نیز دامنه انتخاب محدودی در محدوده متراژی زیر 100 مترمربع داشتند و در نتیجه بخش زیادی از خرید های سرمایه ای ملک در شمال مرکز به ویژه در منطقه ها 1 و 3 و بخش های لوکس منطقه 2، در گروه واحد های بزرگ متراژ انجام شد.

اکنون بسیاری از خریداران سه تا چهار سال قبل ملک در منطقه ها لوکس تهران، در کسوت فروشنده در بازار مسکن ظاهر شده اند. آن ها می دانند فروش آپارتمان های بزرگ متراژ در بازار نسبتا راکد این روز ها کار دشواری است و به همین دلیل از هم اکنون وارد بازار شده اند تا در فرصت بازارگرمی شب عید، بتوانند ملک خود را بفروشند.

منبع: فرارو
انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 2 دی 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2169

به "قیمت آپارتمان در تهران ، غلبه عرضه بزرگ متراژ ها در بازار مسکن مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت آپارتمان در تهران ، غلبه عرضه بزرگ متراژ ها در بازار مسکن مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید