ماجرای سفر فرستاده نخست وزیر عراق به تهران چه بود؟

به گزارش تا بینهایت، تهران (پانا) - بعضی رسانه های عراقی دیروز یکشنبه در خبری غیر رسمی اعلام کردند؛ ابوجهاد الهاشمی که پیش از این ریاست دفتر عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق عراق را بر عهده داشت، از سوی مصطفی الکاظمی نخست وزیر فعلی این کشور به تهران سفر نموده است.

ماجرای سفر فرستاده نخست وزیر عراق به تهران چه بود؟

به گزارش نورنیوز، رسانه عراقی که اولین بار خبر این سفر را منتشر کرد چند ساعت بعد گفت هیات عراقی بعد از ملاقات با مقامات ایرانی، این کشور را ترک نموده و وارد بغداد شده است.

این در حالی است که تا به امروز هیچ یک از مقامات رسمی عراق و ایران خبر سفر هیئت عراقی به تهران را رد یا تایید ننموده اند.

در اخبار غیر رسمی منتشر شده در این خصوص، هدف از این سفر، تبادل نظر پیرامون تحولات امنیتی اخیر در عراق و افزایش غیر معمول تحرکات ارتش آمریکا در منطقه و تبادل پیغام عنوان شده است.

در همین حال؛ اخباری نیز از سوی بعضی رسانه ها در خصوص درخواست آمریکایی ها برای سفر نماینده نخست وزیر عراق به تهران منتشر شده است.

از سویی؛ بعضی منابع عراقی نیز گفتند که در این سفر پیغام طرف ایرانی در خصوص ضرورت افزایش هوشیاری دولت عراق و فاصله دریافت از فتنه انگیزی های ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به این هیئت ابلاغ شده است.

عصر یکشنبه نیز یک منبع سیاسی عراقی گفت: ایرانی ها به هیئت عراقی گفته اند که قصد تنش زایی در منطقه را ندارند.

او گفت: تفاهمات میان عراق و ایران فارغ از مجادلات ایران و آمریکا ادامه داشته و بغداد هیچ اتهامی را در خصوص حملات موشکی اخیر به منطقه سبز متوجه ایران نمی داند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1406

به "ماجرای سفر فرستاده نخست وزیر عراق به تهران چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای سفر فرستاده نخست وزیر عراق به تهران چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید