محله قدیمی گلبازان کرمان احیا و بازآفرینی می گردد

به گزارش تا بینهایت، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از احیا و بازآفرینی محله قدیمی گلبازان کرمان اطلاع داد.

محله قدیمی گلبازان کرمان احیا و بازآفرینی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز دوشنبه 26 اذر 97 با اشاره به اینکه در کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر کرمان احیا و بازآفرینی محله گلبازخان کرمان مورد آنالیز و کارشناسی نهاده شد، اضافه کرد: این طرح پس از تایید نهایی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان اجرایی می گردد.

او با بیان اینکه شهرداری کرمان در راستای همکاری و مشارکت هر چه بیشتر مردم و بخش خصوصی بسته های تشویقی در نظر خواهد گرفت، اظهار کرد: محله گلبازخان در محدوده عرصه و حریم بازار تاریخی کرمان واقع شده است.

فرخی با اشاره به اینکه محله گلبازخان از محله های قدیمی شهر کرمان است که دارای بناهای با ارزش تاریخی متعددی می باشد، اضافه کرد: مرمت محله مذکور با هدف احیاء و بازسازی بافت تاریخی شهر کرمان اجرا می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به راه اندازی اقامتگاه های سنتی در محله گلبازخان کرمان با هدف توسعه گردشگری و ایجاد هتل گسترده اشاره و اظهار کرد: بدون شک با مرمت و بازسازی محله های تاریخی، شاهد حضور بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی در این اماکن خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه در راستای حفظ ارزشها و حفاظت از بافت تاریخی شهر کرمان برای اولین بار طرح مطالعات محلات تاریخی توسط شهرداری کرمان و با همکاری میراث فرهنگی استان اجرا می گردد، اضافه کرد: طرح مذکور پس از تکمیل مطالعات، با مشارکت دستگاههای مربوطه، بخش خصوصی و مردم انجام می گردد.

فرخی اعلام کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از محل اعتبارات استانی و ملی سال 96- 97 کار مرمت و بدنه سازی محلات تاریخی و معابر واجد ارزش را نیز شروع نموده است.

او گفت: در حال حاضر رویکرد تعداد زیادی از دستگاهها و ارگانهای دولتی رویکرد توسعه شهر کرمان با اتکا به پتانسیل های میراث فرهنگی و گردشگری است که جای تقدیر دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 297

به "محله قدیمی گلبازان کرمان احیا و بازآفرینی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محله قدیمی گلبازان کرمان احیا و بازآفرینی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید