ملکه، مجلس بریتانیا را با اعلام برنامه دولت جدید، افتتاح کرد

به گزارش تا بینهایت، الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، امروز دوره سالانه قانونگذاری را با حضور در مجلس اعیان و اعلام برنامه دولت افتتاح کرد.

ملکه، مجلس بریتانیا را با اعلام برنامه دولت جدید، افتتاح کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، این دومین بار طی طی دو ماه اخیر است که ملکه، دوره قانونگذاری را با قرائت برنامه دولت، موسوم به خطابه از فراز تخت سلطنت افتتاح می نماید. مراسم امروز با تشریفات کمتری نسبت به روال عادی برگزار گردید؛ از جمله ملکه به جای کالسکه سلطنتی با خودرو ویژه به مجلس رفت.

چارلز، ولیعهد بریتانیا، ملکه را در این مراسم همراهی می کرد. دو سال پیش، همسر ملکه در سن 96 سالگی از اجرای وظایف سلطنتی بازنشسته شد و از آن موقع، ولیعهد همراه مادرش در این مراسم شرکت می نماید.

افتتاح دوره جدید پس از برگزاری انتخابات عمومی در هفته گذشته و پیروزی چشمگیر حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون، نخست وزیر، ضرورت یافته است. انتخابات مجلسی پیش از موعد برگزار گردید و در آن حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین متحمل شکست سختی شد.

براساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، محور اصلی برنامه دولت برای سال آینده شامل خارج کردن بریتانیا از اتحادیه اروپا - بریگزیت - شروع مذاکرات با اقتصادهای عمده دنیا برای دستیابی به توافق های تجاری جدید، تقویت بیمه درمانی و شرایط جدیدی برای مهاجرپذیری بوده است.

کوشش برای به جریان انداختن فعالیت دولت محلی ایرلند شمالی که به خاطر اختلافات حزبی فعالیت نداشته، وبرنامه هایی جهت کاهش فراوری گازهای گلخانه ای به پائین تر از سطح کنونی تا سال 2050 از دیگر بخش های برنامه دولت جدید بوده است.

در خصوص مهاجرت، دولت در نظر دارد نظام امتیازبندی را برای پذیرش مهاجر به کار گیرد و افرادی را بپذیرد که با نیازهای داخلی به نیروی انسانی ماهر انطباق دارد. این نظام در بعضی کشورها از کانادا به کار گرفته می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 608

به "ملکه، مجلس بریتانیا را با اعلام برنامه دولت جدید، افتتاح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملکه، مجلس بریتانیا را با اعلام برنامه دولت جدید، افتتاح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید